Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндреєва, Марія Олександрівна-
dc.contributor.authorAndreieva, Mariia-
dc.date.accessioned2019-07-18T11:25:01Z-
dc.date.available2019-07-18T11:25:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationАндреєва, М. О. Формування соціальної культури майбутніх педагогів в умовах інклюзивного кіноклубу [Текст] / М. О. Андреєва // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 14-17.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25017-
dc.description.abstractНа тлі розгортань інтеграційних процесів в Україні важливою стає проблема розбудови інклюзивного освітнього простору. Не менш важливою є проблема підготовки майбутніх вчителів покликаних працювати і умовах інклюзивної освіти – компетентних, відповідальних, кваліфікованих і соціально культурних. В статті порушено проблему формування соціальної культури майбутніх педагогів в умовах інклюзивного кіноклубу. Метою статті є обґрунтувати можливості формування соціальної культури у майбутніх вчителів в умовах інклюзивного кіноклубу На основі ґрунтовного і змістовного аналізу літератури і педагогічного досвіду визначено специфіку інклюзивного освітнього середовища і визначено основні його характеристики. Змістовно характеризується вплив кіномистецтва на особистість. Визначено соціально-виховну роль кінематографу, зазначається, що кіно може показати значно більш широкі зв’язки між людьми, проблемами, предметами, ніж інші мистецтва. Визначено форми та методи роботи в інклюзивному кіноклубі. Визначено правила і зміст роботи в кіноклубі.uk
dc.description.abstractAgainst the background of the realization of integration processes in Ukraine, the problem of an inclusive educational space developing becomes important as well as the problem of training of future teachers who are competent, responsible, skilled and socially-cultured, and are able to work conditions of inclusive education. The article raises the problem of formation of social culture of future educators in conditions of the inclusive film club. On the basis of thorough and meaningful analysis of literature and pedagogical experience, the specifics of the inclusive educational environment are determined and its main characteristics are specified. The impact of cinema on the personality is substantially characterized. The socio-educational role of cinematography is determined, it is noted that cinema can show significantly more extensive connections between people, problems and subjects than other arts. The forms and methods of work in the inclusive film club are determined. The rules and contents of work in the film club are identified. The analysis of the spirit of creativity of future teachers in the institution of higher pedagogical education as a process of mastering the spiritual experience of mankind, enrichment of vital values, knowledge of oneself and the world picture as a way of seeing the harmony of nature and man. The features of «inclusive educational space» and its types have been determined. Revealing the peculiarities of training of future social workers and social зувфпщпгуі in the context of developing of an inclusive society, the existing regulatory framework has been covered. The author of the article has paid attention both to Ukrainian legislation and to the world. It has been determined that the development of an inclusive educational space as the part of an inclusive society involves dual social support for children and the youth with special needs.uk
dc.description.abstractНа фоне развития интеграционных процессов в Украине важной становится проблема развития инклюзивного образовательного пространства. Не менее важной является проблема подготовки будущих учителей призванных работать в условиях инклюзивного образования – компетентных, ответственных, квалифицированных и социально культурных. В статье затронута проблема формирования социальной культуры будущих педагогов в условиях инклюзивного киноклуба. На основе тщательного и содержательного анализа литературы и педагогического опыта определена специфика инклюзивной образовательной среды и определены основные ее характеристики. Содержательно характеризуется влияние киноискусства на личность. Определена социально-воспитательная роль кинематографа, отмечается, что кино может показать значительно более широкие связи между людьми, проблемами, предметами, чем другие виды искусства. Определены формы и методы работы в инклюзивном киноклубе. Определены правила и содержание работы в киноклубе.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);-
dc.subjectсоціальна культураuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectінклюзивний освітній простірuk
dc.subjectкіномистецтвоuk
dc.subjectкіноклубuk
dc.subjectінклюзивний кіноклубuk
dc.subjectsocial cultureuk
dc.subjectinclusivenessuk
dc.subjectinclusive educational spaceuk
dc.subjectcinema artuk
dc.subjectfilm clubuk
dc.subjectinclusive film clubuk
dc.subjectсоциальная культураuk
dc.subjectинклюзияuk
dc.subjectинклюзивное образовательное пространствоuk
dc.subjectкиноискусствоuk
dc.subjectкиноклубuk
dc.subjectинклюзивный киноклубuk
dc.titleФормування соціальної культури майбутніх педагогів в умовах інклюзивного кіноклубуuk
dc.title.alternativeFormation of social culture of future educators under the conditions of inclusive film clubuk
dc.title.alternativeФормирование социальной культуры будущих педагогов в условиях инклюзивного киноклубаuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Андреєва Марія Олександрівна.pdf318.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.