Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГегедош, К. В.-
dc.contributor.authorНehedosh, Kristian-
dc.date.accessioned2019-09-09T08:38:31Z-
dc.date.available2019-09-09T08:38:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГегедош, К. В. Інтерактивна маркетингово-логістична система в інформаційному механізмі Карпатського Єврорегіону / К. В. Гегедош // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 24, №Ч.1. – С.78-84.uk
dc.identifier.issn2413-9971uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25408-
dc.description.abstractУ науковій статті зроблена спроба побудувати сучасний механізм міжнародних інформаційних відносин у транскордонному просторі на основі комплексних засад інтерактивної маркетингово-логістичної системи. За об’єкт дослідження було взято Карпатський Єврорегіон, оскільки ця інституційна структура вважається міжрегіональним цен- тром транскордонних зв’язків між Україною та Європейським Союзом. Таким чином, у статті розроблено механізм функціонування інтерактивного транскордонного бізнес-центру через систему інформаційно-логістичної взаємодії транскордонного співробітництва; побудовано транскордонну структуру сучасної веб-платформи; вивчено фінансові механізми сприяння розвитку комунікацій на території країн-членів Карпатського Єврорегіону. Доведено, що Закар- патська область може бути з’єднувальним комунікаційним механізмом у транскордонній співпраці з усіма країнам- членами зазначеного єврорегіону (підставами для цього є сприятливе географічне та геополітичне становище, а також приналежність до всіх фінансових інструментів Європейської програми сусідства).uk
dc.description.abstractВ статье предпринята попытка построить современный механизм международных информационных отношений в трансграничном пространстве на основе комплексных основ интерактивной маркетингово-логистической системы. Как объект исследования был взят Карпатский Еврорегион, так как данная институциональная структура считается межрегиональным центром трансграничных связей между Украиной и Европейским Союзом. Таким обра- зом, в научной работе разработан механизм функционирования интерактивного трансграничного бизнес-центра через систему информационно-логистической взаимодействия трансграничного сотрудничества; построена трансграничная структура современной веб-платформы; изучены финансовые механизмы содействия развитию коммуникаций на тер- ритории стран-членов Карпатского Еврорегиона. Доказано, что Закарпатская область может быть соединительным ком- муникационным механизмом в трансграничном сотрудничестве со всеми странами-членами указанного еврорегиона (основаниями для этого является благоприятное географическое и геополитическое положение, а также принадлеж- ность ко всем финансовым инструментам Европейской программы соседства).uk
dc.description.abstractToday, when Ukraine is in the European integration vector of development, many business entities at the local, regional and state levels, is of particular interest to be able to study the characteristics of the European business environment. In this case, one way of solving this problem could be the establishment of information and digital providing. The latter will potentially provide qualitatively new and effective transparency of the data on: trade and economic conditions in the markets in the investment field in any country (infrastructure, taxation, educational services), search for partners for the implementation of certain grant projects, stages of construction and the consequences of decentralized government and other Expenses on such studies the individual subjects of the market will cost or small tools, and even the organization of business forums or international conferences, as practice shows – not give such a deep analysis diagnostics of all processes for effective management decision making. Therefore, the aim of this work considering the intended problem is to develop a mechanism with the scientific rationale regarding the functioning of interactive cross-border business center The object of the study was taken of the Carpathian Euroregion, since this institutional structure is considered the regional centre of cross-border relations between Ukraine and the European Union. Thus in the scientific work developed: information and logistics the mechanism of interaction of cross-border cooperation; built cross-border structure of the modern Web platform; examined financial mechanisms to facilitate the development of communications on the territory of countries-members of Carpathian Euroregion. Thus, the results showed a significant influence of interactive marketing on the modern direction of economy in cross-border regions and international relations of Ukraine and the EU. The web portal acts as a modern tool of information exchange that creates opportunities for the maintenance and development of relations between the subjects-participants of cross-border cooperation. Therefore, the use of the tools of interactive marketing is today one of the innovative methods of increase of efficiency of interaction of the countries-members of Carpathian Euroregion. In this model, cooperation in the framework of regional cooperation, could save significant costs on local market research and will make the European territory of the transparent, unified and open solution to the problems of socio-economic development of society.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectінформаційна логістикаuk
dc.subjectінтерактивний маркетингuk
dc.subjectвеб-платформаuk
dc.subjectтранскордонне співробітництвоuk
dc.subjectКарпатський Єврорегіонuk
dc.subjectинформационная логистикаuk
dc.subjectинтерактивный маркетингuk
dc.subjectвеб-платформаuk
dc.subjectтрансграничное сотруд- ничествоuk
dc.subjectКарпатский Еврорегионuk
dc.subjectinformation logisticsuk
dc.subjectonline marketinguk
dc.subjectWeb-platformuk
dc.subjectcross-border cooperationuk
dc.subjectCarpathian Euroregionuk
dc.titleМіжнародні економічні відносини та світове господарствоuk
dc.title.alternativeИнтерактивная маркетингово-логистическая система в информационном механизме Карпатского Еврорегионаuk
dc.title.alternativeInteractive marketing-logistics system in the information mechanism of the Carpathian Euroregionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 24 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гегедош К. В..pdf435.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.