Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25508
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГудзь, О. Є.-
dc.contributor.authorМаковій, В. В.-
dc.date.accessioned2019-09-12T10:32:35Z-
dc.date.available2019-09-12T10:32:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГудзь, О. Є., Маковій, В. В. Концептуальні основи формування інформаційної політики підприємств / О. Є. Гудзь, В. В. Маковій // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 23, Ч. 1. – С. 65–69. – Рез. англ. – Бібліогр. : с. 69 (18 назв).uk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25508-
dc.description.abstractРозроблено концептуальні основи формування інформаційної політики підприємств, зокрема уточнено сутність інформаційної політики та її особливості, визначено мету, функції, принципи, обґрунтовано напрями, завдан- ня, етапи та заходи її формування. Запропонований підхід до розроблення концептуальних основ формування інфор- маційної політики підприємств ураховує їхні інформаційно-комунікаційні можливості, різноманітні чинники впливу на їхні бізнес-процеси, що забезпечить генерування, поширення, ефективне використання та захист інформаційних потоків і ресурсів та, як наслідок, ухвалення ефективних управлінських рішень.uk
dc.description.abstractРазработаны концептуальные основы формирования информационной политики предприятий, в част- ности уточнены сущность информационной политики и ее особенности, определены цели, функции, принципы, обо- снованы направления, задачи, этапы и меры по ее формированию. Предложенный подход к разработке концептуаль- ных основ формирования информационной политики предприятий учитывает их информационно-коммуникационные возможности, различные факторы влияния на их бизнес-процессы, что обеспечит генерирование, распространение, эффективное использование и защиту информационных потоков и ресурсов и, как следствие, принятие эффективных управленческих решений.uk
dc.description.abstractDefining the conceptual foundations for enterprise information policy formation is an important area of scientific research since it can provide generation, distribution, efficient and effective use, as well as protection of information resources of enterprises. In the article the conceptual bases for the formation of information policy of the enterprises are presented, in particular, the essence of the information policy and its features are specified, the purpose, functions, principles, goals, stages, and measures of its formation are grounded. Determined that when forming information policy it is necessary to consider all aspects of the life of the enterprise, starting with the information and communication capabilities of the enterprise, regulating the access of employees to confidential information and ending with the security system and the interaction of the enterprise with the media. Found that the main purpose of information policy at the enterprise is to create a system of effective tools, regulations and rules, according to which the personnel of enterprises can evaluate the importance of information, and will use it for business interests of the enterprise. The basic approaches to the definition of information policy are substantiated depending on the statement of the problem of the visual-procedural and subjective-object components. Analyzed the channels of implementation of information policy. Determined that they should ensure that users have access to the necessary information in an equal, timely and unrelated way. Presented the general algorithm of the stages of formation and implementation of the information policy of the enterprise, the contents of which depends on the peculiarities of the functioning of the enterprise and its field of focus. The proposed approach to the development of conceptual foundations for the formation of the information policy of enterprises takes into account their information and communication opportunities, various factors of influence on their business processes which, as a result, will lead to the adoption of effective managerial decisions.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherГельветикаuk
dc.subjectпідприємстваuk
dc.subjectконцептуальні основиuk
dc.subjectінформаціяuk
dc.subjectполітикаuk
dc.subjectінформаційна політикаuk
dc.subjectпредприятияuk
dc.subjectконцептуальные основыuk
dc.subjectинформацияuk
dc.subjectполитикаuk
dc.subjectинформационная политикаuk
dc.subjectenterprisesuk
dc.subjectconceptual basesuk
dc.subjectinformationuk
dc.subjectpoliticsuk
dc.subjectinformation policyuk
dc.titleКонцептуальні основи формування інформаційної політики підприємствuk
dc.title.alternativeКонцептуальные основы формирования информационной политики предприятийuk
dc.title.alternativeConceptual bases for the formation of information policy of enterprisesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 23 Частина 1 - 2019

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Гудзь О. Є., Маковій В. В..pdf289.99 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.