Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорж, М. В.-
dc.contributor.authorЧуніхіна, Т. С.-
dc.contributor.authorKorzh, Marina-
dc.contributor.authorChunikhina, Tetyana-
dc.date.accessioned2019-09-13T12:40:55Z-
dc.date.available2019-09-13T12:40:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКорж, М. В. Теоретико-методичні засади маркетингового забезпечення господарюючого суб’єкта / М. В. Корж, Т. С. Чуніхіна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 24, Ч.3. – С.119-124.uk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25529-
dc.description.abstractПитання маркетингового забезпечення діяльності підприємств нині набувають значної актуальності та привертають увагу як науковців, так і практиків. Автори приділяють увагу дослідженню теоретичних аспектів концеп- ції маркетингового забезпечення господарюючого суб’єкта та його застосуванню в сучасних умовах ринкових відносин. Маркетингове забезпечення розглядається як основна функція у сфері розвитку ринкових відносин, що покликана за- безпечувати високий конкурентоспроможний стан суб'єкта господарювання з урахуванням зовнішнього і внутрішнього середовища. У статті розглядається та аналізується діюча практика маркетингового забезпечення та питання, пов'язані з прийняттям маркетингових управлінських рішень на підприємстві, які пов'язані з проблеми маркетингового забез- печення, що призводять до зміни структури ринку. Це дає змогу аналізувати його стан і розвиток. Розглянуто про- блеми інформаційного забезпечення діяльності підприємств. Актуалізовано необхідність маркетингового забезпечення діяльності господарюючих суб’єктів для підвищення ефективності та конкурентоспроможності. Запропоновано меха- нізм маркетингового забезпечення діяльності у сучасних умовах. Запропоновано науковий підхід до визначення місця і функції маркетингового забезпечення. Охарактеризовано основні завдання маркетингу в сучасних умовах. Приділено увагу розгляду базових методичних концепцій маркетингу. Проаналізовано специфічні риси маркетингової діяльності в Україні та розглянуто напрями підвищення ефективності маркетингового забезпечення вітчизняних підприємств за сучасних умов.uk
dc.description.abstractМаркетинг – это система анализа, распространения, продвижения и контроля над удовлетворением потребностей потребителей и их ожидания достижения целей и выполнения задач. Понятие «маркетинговое обеспе- чение» имеет значение действия результатов, процессы создания, реализации механизма, формирования ресурсов для работы отдела маркетинга. Вопросы маркетингового обеспечения деятельности предприятий сейчас приобретают зна- чительную актуальность и привлекают внимание как ученых, так и практиков. Авторы уделяют внимание исследова- нию теоретических аспектов концепции маркетингового обеспечения хозяйствующего субъекта и его применению в современных условиях рыночных отношений. Маркетинговое обеспечение рассматривается как основная функция в сфере развития рыночных отношений, которая призвана обеспечивать высокий уровень конкурентоспособности пред- приятия, с учетом внешней и внутренней среды. В статье рассматриваются и анализируются действующая практика маркетингового обеспечения и вопросы, связанные с принятием маркетинговых управленческих решений по пред- приятию, связанные с проблемами маркетингового обеспечения, приводящие к изменению структуры рынка. Это по- зволяет анализировать состояние и развитие как предприятия, так и рынка. В работе предлагается научный подход к определению места и функции маркетингового обеспечения. Охарактеризованы основные задачи маркетинга в совре- менных условиях. Уделено внимание рассмотрению базовых методических концепций маркетинга. Проанализированы специфические черты маркетинговой деятельности в Украине и рассмотрены направления повышения эффективности маркетингового обеспечения отечественных предприятий в современных условиях.uk
dc.description.abstractMarketing is the system of analysis, distribution, advancement, control after satisfaction of necessities of users and their expectation of achievement of aims an implementation of tasks. A concept «Providing of marketing» is carried by the value of action of results, processes of creation, realization of mechanism, forming of resources for the work of the marketing department. Issues of marketing support for the activities of enterprises are now becoming very relevant and attract attention of both academics and practitioners. The article is devoted to the study of theoretical aspects of the concept of marketing provision of the business entity, and its application in the current conditions of market relations. Marketing support is considered as the main function in the development of market relations, which is designed to provide a high competitive status of the business entity, taking into account the external and internal environment. The article analyzes the current practice of marketing provision, and issues related to the adoption of marketing managerial decisions on the company, which are related to the problem of marketing provision, which leads to a change in the structure of the market, which allows you to analyze its status and development. The main tasks of marketing in the present circumstances have been characterized in the article. Basic concepts of marketing have been considered. Specific features of marketing activities in Ukraine have been analyzed and the ways of increasing the efficiency of marketing provision of the domestic production in the current circumstances have been defined. The problems of information support of enterprises activity are considered. The necessity of marketing support of business entities for improving efficiency and competitiveness has been updated. The mechanism of marketing provision of activity in the modern conditions is proposed. Key words: Marketing is the system of analysis, distribution, advancement, control after satisfaction of necessities of users and their expectation of achievement of aims an implementation of tasks. A concept «Providing of marketing» is carried by the value of action of results, processes of creation, realization of mechanism, forming of resources for the work of the marketing department. Issues of marketing support for the activities of enterprises are now becoming very relevant and attract attention of both academics and practitioners. The article is devoted to the study of theoretical aspects of the concept of marketing provision of the business entity, and its application in the current conditions of market relations. Marketing support is considered as the main function in the development of market relations, which is designed to provide a high competitive status of the business entity, taking into account the external and internal environment. The article analyzes the current practice of marketing provision, and issues related to the adoption of marketing managerial decisions on the company, which are related to the problem of marketing provision, which leads to a change in the structure of the market, which allows you to analyze its status and development. The main tasks of marketing in the present circumstances have been characterized in the article. Basic concepts of marketing have been considered. Specific features of marketing activities in Ukraine have been analyzed and the ways of increasing the efficiency of marketing provision of the domestic production in the current circumstances have been defined. The problems of information support of enterprises activity are considered. The necessity of marketing support of business entities for improving efficiency and competitiveness has been updated. The mechanism of marketing provision of activity in the modern conditions is proposed.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectмаркетингове забезпеченняuk
dc.subjectгосподарюючий суб’єктuk
dc.subjectпідприємствоuk
dc.subjectпотребиuk
dc.subjectринкові відносиниuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectмаркетингові заходиuk
dc.subjectкомплекс маркетингуuk
dc.subjectорганізація виконання маркетингової роботиuk
dc.subjectмаркетингове плануванняuk
dc.subjectмаркетинговое обеспечениеuk
dc.subjectхозяйствующий субъектuk
dc.subjectпредприятиеuk
dc.subjectпотребностиuk
dc.subjectрыночные отношенияuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectмаркетинговые мероприятияuk
dc.subjectкомплекс маркетингаuk
dc.subjectорганизация выполнения маркетинговой работыuk
dc.subjectмаркетинговое планированиеuk
dc.subjectMarketing supportuk
dc.subjectbusiness entityuk
dc.subjectenterpriseuk
dc.subjectneedsuk
dc.subjectmarket relationsuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectmarketing measuresuk
dc.subjectmarketing complexuk
dc.subjectorganization of marketing work implementationuk
dc.subjectmarketing planninguk
dc.subjectbusiness entityuk
dc.subjectenterpriseuk
dc.subjectneedsuk
dc.subjectmarket relationsuk
dc.titleТеоретико-методичні засади маркетингового забезпечення господарюючого суб’єктаuk
dc.title.alternativeТеоретико-методологичекие основы маркетингового обеспечения хозяйствующего субъектаuk
dc.title.alternativeTheoretical-methodological principles of marketing supply of a business subjectuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 24 Частина 3 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Корж М. В., Чуніхіна Т. С..pdf317.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.