Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПаламарчук, Ольга Сергіївна-
dc.date.accessioned2019-11-09T10:51:15Z-
dc.date.available2019-11-09T10:51:15Z-
dc.date.issued2019-06-24-
dc.identifier.issn1998-6475-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26688-
dc.description.abstractРезюме. Метою дослідження було проаналізувати взаємозв’язок між психофізіологічними показниками студентів медиків молодших курсів і функціональним станом АНС за даними варіабельності сер- цевого ритму. Були обстежені 64 здорових осіб чоловічої статі віком від 18 до 21 року. Матеріали та методи. Для об’єктивної характеристики функціонального стану АНС використо- вували показники варіабельності серцевого ритму, отримані шляхом 5-хвилинної реєстрації грудного відведення ЕКГ згідно з рекомендаціями Європейської та Північно-Американської асоціації кардіоло- гів, за допомогою дистанційного монітора серцевого ритму Polar RS800CX та програмного забезпечен- ня Polar ProTrainer5. Оцінка психофізіологічного стану студентів включала визначення рівня особистіс- ної тривожності за тестовою методикою Спілбергера-Ханіна; оцінка рівня стресостійкості; досліджен- ня психосоматичної обумовленості соматичних нездужань за Гісенівським опитувальником (Giesener Beshwedebogen – GBB). Результати досліджень. Встановлено, що показники психофізіологічного статусу обстежених суттєво залежать від вихідного рівня варіабельності серцевого ритму за данми загальної потужності спек- тра серцевого ритму. Виявлено вегетативні дисбаланси у осіб із низькою та надмірною варіабельністю серцевого ритму, яка ймовірно і є однією із причин відносно високих показників особистої тривожності, стресостійкості та серцевих скарг обстежених осіб. Висновки. Найбільш інформативними критеріями вегетативних розладів, що можуть бути причиною неоптимального психофізіологічного стану студентів, є високі значення відносної потужності хвиль над- низької частоти (VLF%), низькі показники активності парасиматичної ланки (HF%) та високі значення симпато-вагального балансу (LF/HF). Отримані дані можуть бути використані для розробки методів покращення психофізіологічної адаптації студентів до навчального стресу шляхом корекції функціонального стану автономної нервової системи. Ключові слова: варіабельність серцевого ритму, автономна нервова система, вегетативна дисфункція.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherПРОБЛЕМИ КЛІНІЧНОЇ ПЕДІАТРІЇuk
dc.relation.ispartofseries2 (44) 2019;-
dc.subjectваріабельність серцевого ритмуuk
dc.subjectавтономна нервова системаuk
dc.subjectвегетативна дисфункціяuk
dc.titleВзаємозв'язок між психофізіологічним статусом студентів-медиків та функціональним станом автономної регуляції за даними варіабельності серцевого ритмуuk
dc.title.alternativeThe relationship between psychophysiological status of medical students and the functional state of autonomous regulation datauk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізіології та патофізіології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pediatria__2_44__2019.indd ВЕРСТКА.indd.pdf305.92 kBAdobe PDFView/Open
Pediatria__2_44__2019.indd ВЕРСТКА.indd text.pdf416.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.