Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрамаренко, К. М.-
dc.contributor.authorМуратова, О. С.-
dc.date.accessioned2019-12-13T12:44:32Z-
dc.date.available2019-12-13T12:44:32Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКрамаренко, К. М. Стратегічне управління розвитком підприємств харчової промисловості [Текст] / К. М. Крамаренко, О. С. Муратова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 27№Ч. 1. – С.84-87uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27315-
dc.description.abstractУ статті досліджено теоретичні засади управління розвитком підприємств харчової промисловості. Відзначено, що підходи до управління розвитком підприємства мають ґрунтуватись на якісно новій основі з урахуванням невизначеності зовнішнього середовища. Розкрито сутність поняття «розвиток», зазначено його основні види. Розглянуто концепцію управління розвитком, а також функції, через які реалізується процес управління розвитком підприємства. Обґрунтовано, що управління розвитком підприємства має стратегічний характер. З огляду на це розкрито поняття стратегії розвитку, її необхідність у сучасних умовах господарювання, основні підходи до формування стратегічного набору. Наведено характеристику особливостей харчової промисловості, які впливають на діяльність підприємств галузі та формування їх стратегії розвитку. Наголошено на ролі держави в механізмі управління розвитком підприємств харчової промисловості.uk
dc.description.abstractThe theoretical principles of food industry development management are investigated in the article. The topic of the study is relevant because, given the role of the food industry in the socio-economic system of our country, measures to improve the management of the development of enterprises in this industry is an objective requirement for its continued effec- tive functioning in a changing market environment. In particular, it is noted that approaches to managing enterprise develop- ment should be based on a new basis, taking into account the uncertainty of the environment. The category of development is understood, which means irreversibility and regularities in the behavior of changes in systems and subsystems on qualitative grounds with the need to ensure system-complex balance of all elements of the system, its main types, in particular economic, ecological, social, innovative, are indicated. The concept of development management as well as the functions through which the process of enterprise development management (forecasting, organization, stimulation and activation, monitoring) are realized. It is substantiated that enterprise development management is strategic. On this basis, it is stated that the development strategy is a long-term, well-defined direction of development of the enterprise, concerning the sphere, means and form of its activity, the system of interrelations within the enterprise, as well as its position in the environment, which leads the enterprise to the defined goals. that the strategic set consists of such main groups of strategies as general strategies, competitive strategies, product and product strategies, functional strategies, resource strategies. Characteristics of the food industry, which influence the activity of the enterprises of the industry and the formation of their development strategy. It is noted that for the purpose of effective strategic management of the food industry enterprises are divided into conditionally-active, conditionally-passive, and those containing stimulating characteristics. The role of the state in the mechanism of managing the development of the food industry is emphasized.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectрозвитокuk
dc.subjectхарчова промисловістьuk
dc.subjectпідприємствоuk
dc.subjectстратегіяuk
dc.subjectуправлінняuk
dc.titleСтратегічне управління розвитком підприємств харчової промисловостіuk
dc.title.alternativeSTRATEGIC MANAGEMENT DEVELOPMENT OF FOOD INDUSTRY ENTERPRISESuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 27 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ.pdf310.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.