Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВойтович, Оксана Петрівна-
dc.date.accessioned2021-03-12T11:52:04Z-
dc.date.available2021-03-12T11:52:04Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationВойтович, О. П. Зміст і структура навчальної дисципліни "Основи технологій виробництва" для підготовки майбутніх вчителів географії [Текст] / О. П. Войтович // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 39-42. – Бібліогр.: с. 41-42 (5 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34006-
dc.description.abstractУ статті доведено актуальність впровадження навчальної дисципліни «Основи технологій виробництва» в освітній процес підготовки майбутніх вчителів географії, подано аналіз наукових джерел з означеної проблеми, визначені мета, методи дослідження. Актуальність вивчення цієї дисципліни зумовлена необхідністю розуміння майбутніми вчителями географії технологічних процесів виробництва, розміщення продуктивних сил, впливу виробничих технологій на природні комплекси, демографічні, соціальні та екологічні проблеми суспільства. Мета статті полягає в ознайомленні викладачів закладів вищої освіти зі змістом та структурою навчальної дисципліни «Основи технологій виробництва» для підготовки майбутніх вчителів географії. Методи дослідження: теоретичні – аналіз навчально-методичної літератури; вивчення наукових публікацій за тематикою дослідження; систематизація та узагальнення інформації; вивчення нормативної документації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Подано зміст та структуру навчальної дисципліни «Основи технологій виробництва», перелік загальних та фахових компетентностей, програмних результатів навчання, методи навчання та оцінювання, критерії оцінювання програмних результатів навчання. Наведено фрагмент практичного заняття, де відображено зміст практичного завдання та етапів його виконання.uk
dc.description.abstractThe article proves the relevance of the introduction of the discipline «Fundamentals of Production Technologies» in the educational process of training future teachers of geography, provides an analysis of scientifi c sources on this issue, defi nes the purpose of the article, research methods. The urgency of studying this discipline is due to the need for future teachers to understand the geography of technological processes of production, the location of productive forces, the impact of production technologies on natural complexes, demographic, social and environmental problems of society. The purpose of the article is to acquaint teachers of higher education institutions with the content of the discipline «Fundamentals of Production Technologies» for the training future teachers of geography. Research methods used: theoretical − analysis of pedagogical, educational, methodical and technical literature; study of scientifi c publications on the subject of research; systematization and generalization of information; empirical methods − the study of regulatory documentation on the organization of the educational process in higher education institutions. The content and structure of the discipline «Fundamentals of production technologies», a list of general and professional competencies, program learning outcomes, teaching and assessment methods, criteria for evaluation program learning outcomes, distribution of points for certain types of educational activities are fi led up. It is determined that the study of the discipline contributes to the formation of general competencies: the ability to search, process and analyze information from different sources; ability to learn and master modern and professional knowledge, namely: the ability to understand the essence of the interconnection between the natural environment and human, to understand and explain the strategy of sustainable development of mankind in terms of the development of modern production technologies. The program learning outcomes of higher education seekers are in their ability to explain the changes that occur in the geographical environment under the infl uence of natural and anthropogenic factors, the formulation of consequences and determinants in the context of the concept of sustainable development of mankind. A fragment of a practical lesson, which refl ects the content of the practical task and the stages of its implementation was given. It was found that the discipline «Fundamentals of Production Technologies» contributes to the holistic formation of professional competence of the future teacher of geography.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectмайбутні вчителі географіїuk
dc.subjectоснови технологій виробництваuk
dc.subjectпрограма навчальної дисципліниuk
dc.subjectfuture teachers of geographyuk
dc.subjectbasics of production technologiesuk
dc.subjectcurriculum of the disciplineuk
dc.titleЗміст і структура навчальної дисципліни "Основи технологій виробництва" для підготовки майбутніх вчителів географіїuk
dc.title.alternativeContent and structure of the discipline «Fundamentals of production technologies» for training future teachers of geographyuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗМІСТ І СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.pdf229.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.