Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДіордіца, І. В.-
dc.date.accessioned2021-03-19T12:59:46Z-
dc.date.available2021-03-19T12:59:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationДіордіца, І. В. Суб'єкти забезпечення кібербезпеки [Текст] / І. В. Діордіца // Науковий вісник Ужгородського Національного університету : серія: Право / гол.ред. Ю.М. Бисага. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2017. – Т. 1. – Вип. 45. – С. 160-165. – Бібліогр.: с. 165 (24 назви)uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34119-
dc.description.abstractУ статті автором було сформульовано авторське розуміння суб’єкта забезпечення кібербезпеки. Акцентовано на том, що функція підвищення поінформованості громадян про безпеку в кіберпросторі має виконуватися усіма суб’єктами забезпечення кібербезпеки. Окремої уваги заслуговує той факт, що в переліку суб’єктів забезпечення кібербезпеки відсутній національний координаційний центр. Акцентується на необхідності передбачення відповідальності суб’єктів забезпечення кібернетичної безпеки за захист національної інформаційної інфраструктури, дієвості, комплексності і постійності заходів забезпечення кібербезпеки держави. Незрозумілим є також невключення Національного координаційного центру кібербезпеки, а також Міністерства інформаційної політики до переліку суб’єктів забезпечення кібернетичної безпеки.uk
dc.description.abstractВ статье автором было сформулировано авторское понимание субъекта обеспечения кибербезопасности. Акцентировано внимание на том, что функция повышения осведомленности граждан о безопасности в киберпространстве должна выполняться всеми субъектами обеспечения кибербезопасности. Отдельного внимания заслуживает тот факт, что в перечне субъектов обеспечения кибербезопасности отсутствует национальный координационный центр. Акцентируется внимание на необходимости предусмотрения ответственности субъектов обеспечения кибернетической безопасности по защите национальной информационной инфраструктуры, действенности, комплексности и постоянства мер обеспечения кибербезопасности государства. Непонятным также остается невключение Национального координационного центра кибербезопасности и Министерства информационной политики Украины в перечень субъектов обеспечения кибернетической безопасности.uk
dc.description.abstractIt was offered to understand under the subject of providing cyber security – a natural or legal person with certain rights and responsibilities, the state as a whole, which carries out its functions in the cyberspace through the institutions of legislative, executive and judicial power, as well as non-state institutions and individual citizens. The function of raising of the citizens’ awareness of security in the cyberspace must be fulfilled by all actors who are involved in the cybersecurity maintenance. It was noted that particular attention deserves the fact that the Cybersecurity National Coordination Center and the Ministry of Information Policy are not included to the list of the cybersecurity providers. It is necessary to foresee the responsibility of the subjects of the cybersecurity providers for the protection of national information infrastructure, efficiency, integrity and continuity of measures to ensure cybersecurity of the state. It was proposed to define the establishment of a balance between the protection of the national interests in the cyber sphere, the guarantee of political, economic, military and social stability in the state and the development of mutually beneficial cooperation based on the principle of equality, the realization of constitutional rights and freedoms of man and citizen on access to information as one of the main tasks of the cyber security providers. Identifying and fixing the clear list of actors, their roles, places in cyberspace and powers will make it possible to perform their functions more efficiently, to bring to responsibility and to develop new norms or to replace existing ones with the aim of eliminating of gaps. Discussion and expansion of the terminology on cyberspace will allow society to plan its actions in a modern cyberspace more qualitatively and safely. It was considered that in the formulation of the terms it is expedient to define them in a broader sense, taking into account already existing works in such branches of science as cybernetics, informatics, informatsiology, security studies, criminal law, etc.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectкібербезпекаuk
dc.subjectзабезпечення кібербезпекиuk
dc.subjectсуб’єкти забезпечення кібербезпекиuk
dc.subjectнаціональні інтересиuk
dc.subjectкіберпростірuk
dc.subjectкибербезопасностьuk
dc.subjectобеспечение кибербезопасностиuk
dc.subjectсубъекты обеспечения кибербезопасностиuk
dc.subjectнациональные интересыuk
dc.subjectкиберпространствоuk
dc.subjectcybersecurityuk
dc.subjectproviding of cybersecurityuk
dc.subjectsubjects of cybersecurity providinguk
dc.subjectnational interestsuk
dc.subjectcyberspaceuk
dc.titleСуб'єкти забезпечення кібербезпекиuk
dc.title.alternativeSubjects of cyber security provisionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Право Випуск 45 Том 1 - 2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СУБ’ЄКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КІБЕРБЕЗПЕКИ.pdf330 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.