Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3480
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бартош, Олена Павлівна | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-09T11:32:05Z | - |
dc.date.available | 2015-07-09T11:32:05Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Бартош, О. П. Деякі аспекти професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на засадах праксеологічного підходу у вищих навчальних закладах України [Текст] / О. П. Бартош // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2014. – Вип. 34. – С. 14–21. – Бібліогр.: с. 20–21 (22 назви). | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3480 | - |
dc.description | The author of the article has characterized the nature and function of praxeological approach, has analyzed the possibilities of praxeological approach implementation in the training of future social workers. Praxeological approach is the methodological concept that allows us effectively determine the nature of the action as the main element of the system and identify professional and pedagogical skills to be formed in future social workers. Key words: social worker, professional training, future social worker, praxeological approach, the essence of praxeological approach, functions of praxeological approach, professional training of future social workers. | uk |
dc.description.abstract | В статье охарактеризованы сущность и функции праксеологического подхода, проанализированы возможности использования праксеологического подхода в процессе профессиональной подготовки будущих социальных работников. Праксеологический поход является тем методологическим концептом, что позволяет нам с учетом основных принципов совершенной, результативной деятельности определить сущность действия как основного элемента деятельности и определить систему профессионально-педагогических умений, которые должны быть сформированы у будущих социальных работников и выступают как компонент их готовности к организации их профессиональной деятельности. Ключевые слова: социальный работник, профессиональная подготовка, будущий социальный работник, праксеологический подход, суть праксеологического подхода, функции праксеологического подхода, совершенствования профессиональной подготовки будущих социальных работников. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | социальный работник | uk |
dc.subject | профессиональная подготовка | uk |
dc.subject | будущий социальный работник | uk |
dc.subject | праксеологический подход | uk |
dc.subject | суть праксеологического подхода | uk |
dc.subject | функции праксеологического подхода | uk |
dc.subject | совершенствования профессиональной подготовки будущих социальных работников | uk |
dc.title | Деякі аспекти професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на засадах праксеологічного підходу у вищих навчальних закладах України | uk |
dc.title.alternative | To the issue of professional training of future social workers on the basis of praxeological approach in higher education institutions of Ukraine | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 34 - 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ.pdf | 319.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.