Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36224
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСинишина, Вікторія Михайлівна-
dc.date.accessioned2021-08-26T12:39:29Z-
dc.date.available2021-08-26T12:39:29Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСинишина В.М. Педагогічні умови розвитку рефлексії у майбутніх практичних психологів/ В.М. Синишина // Науковий вісник Мукачівського державного університету : Серія «Педагогіка та психологія». Випуск 2 (10) - 2021. – с. 244 – 247uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36224-
dc.description.abstractУ статті зазначається, що рефлексія є важливим компонентом професійно-навчальної діяльності студента-психолога, вона виступає як необхідна складова професійної освіти. Тому формування особистості майбутнього професіонала не можливо тільки репродуктивною передачею знань і умінь, це стає можливим з урахуванням особистісних факторів, в тому числі і особистісної рефлексії, що згодом визначає розвиток професійної рефлексії. В розвитку професійної рефлексії, у формуванні ії динаміки важливу роль відіграє особистісна рефлексія. В данній статті наголошується про їх взаємозв’язки та перспективи їх формування інтерактивними методами навчання.uk
dc.description.abstractВ статье отмечается, что рефлексия является важным компонентом профессионально-учебной деятельности студента-психолога, она выступает как необходимая составляющая профессионального образования. Поэтому формирование личности будущего профессионала не возможно только репродуктивной передачей знаний и умений, это становится возможным только с учетом личностных факторов, в том числе и личностной рефлексии, что впоследствии определяет развитие профессиональной рефлексии. В развитии профессиональной рефлексии, в формировании ее динамики важную роль играет личностная рефлексия. В данной статье определяется их взаимосвязь и перспективы их формирования интерактивными методами обучения.uk
dc.description.abstractThe purpose of the article is to substantiate and develop possible ways of forming in students-psychologists the reflexive skills necessary for creative self-realization in professional activity. Based on the purpose of the article, the important tasks that we are trying to solve are to define the concept of reflection and substantiation of the role of professional and personal reflection in the process of professional training of psychologists, substantiation of the main ways and methods of development of reflection of psychology students. Despite the fact that reflection is the essence of human consciousness, in most modern psychology students it is poorly expressed and, like any property, needs development. The formation of professional reflection in students-practical psychologists is the main, central component of professional self-determination and is in the area of immediate development. Mastering the knowledge and skills required for future professional activity, understanding of one’s self-concept, forming the skills of internal contemplation contribute to the awareness of one’s professional development. The extent to which vocational education will be able to form a type of specialist who is characterized by vocationally relevant characteristics adequate to the new social conditions and requirements of the profession, will largely depend on the social and psychological health of society. Therefore, the conditions created by the teacher should be directed: On formation of personal reflection, through immersion of students in themselves; On the formation of professional reflection, through immersion in professional activity. Different tools that stimulate reflective thinking - group discussions, structured discussion methods, business games and seminars, trainings - should be actively involved in teaching. It is advisable to use exercises and tasks that help students break free from traditional thinking and make new discoveries to improve their daily work on the development of training courses. Based on the above, the formation of professional reflection should be carried out from the transition from students’ educational activities to professional, that is, gradual change, transformation of personal position into professional-personal. Based on the above, we have described training that helps not only identify but also develop and reflect the reflective abilities of future psychologists.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка та психологія;Випуск 2(10)-
dc.subjectрефлексія особистіснаuk
dc.subjectрефлексія професійнаuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectзворотній зв’язокuk
dc.subjectемпатіяuk
dc.subjectтренінгuk
dc.subjectpersonal reflectionuk
dc.subjectprofessional reflectionuk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.subjectfeedbackuk
dc.subjectempathyuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjectрефлексияuk
dc.subjectрефлексия личностнаяuk
dc.subjectрефлексия профессиональнаяuk
dc.subjectинтерактивные методы обученияuk
dc.subjectобратная связьuk
dc.subjectтренингuk
dc.titleПедагогічні умови розвитку рефлексії у майбутніх практичних психологівuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри психології



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.