Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36531
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Вегеш, Анастасія Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-21T15:48:05Z | - |
dc.date.available | 2021-09-21T15:48:05Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Вегеш А. Колірний символізм у заголовках романів про УПА Андрія Кокотюхи. Закарпатські філологічні студії. Випуск 17. Том 2. Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 155–160. | uk |
dc.identifier.issn | 2663-4880; 2663-4899 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36531 | - |
dc.description.abstract | Заголовки несуть у собі особливе семантико-стилістичне та експресивне наповнення. У заголовку – зміст твору, адже відомо, що кольори викликають певні почуття, діють символічно. Актуальність дослідження полягає у тому, що вперше досліджується роль кольору в заголовках романів А. Кокотюхи, установлюються особливості символіч ного використання кольору. Метою статті є дослідження колірного символізму в заголовках романів «Чорний ліс», «Багряний рейд», «Біла ніч», «Червоний» А. Кокотюхи. Наше завдання – з’ясувати особливості та символічну роль барволексем у заголо вках романів про УПА. Досліджено особливості та функційне навантаження барволексем, що нерозривно пов’язані із сюжетом твору, адже колір віддзеркалює сприйняття автором світу і має важливе ідейне навантаження та потужний емоційний вплив на читача. Доведено, що в романі «Чорний ліс» реальна назва лісу стає символом, а чорний колір містить виразний оцін ний момент, має широкий діапазон значень. Символіка чорного кольору побудована на протиставленні білому. Колір у заголовку роману «Багряний рейд» виступає у ролі особливого стилістичного прийому, служить ключем до розуміння підтексту. Рейд на Схід України відбувався восени, а багряний – один із кольорів осені. Із кривавими боями доводилося прокладати шлях, тому рейд був кривавим, багряним. У романі «Біла ніч» автор утілив у метафоричне зображення біла ніч перемогу добра над злом, світла над тем рявою. Сприйняття білого кольору залежить від сторін конфлікту, зіткнень полярностей, емоційних протиставлень, де білий і чорний кольори є своєрідним виражальним засобом. Ці кольори є діаметрально протилежними симво лами позитивного й негативного. Символічною є назва роману «Червоний». На основі встановленого асоціативного зв’язку літературно-художній антропонім «червоний», що є заголовком роману, набуває різних конотацій. Проведені спостереження засвідчили, що чорний, багряний, білий і червоний кольори в романах А. Кокотюхи – кольори війни. У колірному символізмі заголовків романів А. Кокотюхи відбиваються народні традиції, звичаї, вірування. Як бачимо, колір у заголовку виступає у ролі особливого стилістичного прийому, служить ключем до розуміння підтексту | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.subject | багряний, барволексема, білий, заголовок, колір, символічне значення, романи про УПА, червоний, чорний. | uk |
dc.title | Колірний символізм у заголовках романів про УПА Андрія Кокотюхи | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 17 Том 2 2021 Наукові публікації кафедри української мови |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
31.pdf | 403.5 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.