Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37346
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Стеблюк, Світлана Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T10:26:36Z | - |
dc.date.available | 2021-11-08T10:26:36Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Стеблюк С.В. Сучасні підходи до розвитку усного мовлення дітей з особливими освітніми потребами // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ. № 73, Т. 2, 2020. С. 209-213. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37346 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено проблемі навчання дітей з особливими потребами. Визначено, що особа з особливими освітніми потребами формулюється як особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту. Акцентовано увагу на наукових працях, в яких охарактеризовано сучасні підходи до навчання, розвитку дітей з особливими потребами, ефективні технології навчання в інклюзивному класі. Метою статті стало з’ясування специфіки розвитку зв’язного усного мовлення слабозорих учнів в інклюзивному середовищі. З’ясовано, що порушення зору є найбільш поширеним явищем, яке нега- тивно може вплинути на успішне навчання учня. Воно зумовлене захворюванням чи його наслідками, дефектами (дефекти рогівки, ретинальна дегенерація, катаракта, глаукома, вроджені вади очей, інфекції та інші). Наведено психолого-фізіологічну характеристику дітей із вадами зору (володіння гарним слухом, відчуття емоційного стану учнів класу та педагога, активність в ігровій діяльності, не пов’язана з рухом тощо) та з’ясовано типові помилки в усному мовленні (неправильне співвіднесення значення слова й образу; тлумачення лексичного значення слів; поєднання речень у текст). Визначено, що формування комунікативних умінь у дітей із особливими потребами вимагає системного розвитку зв’язного мовлення, який повинен здійснюватися на чотирьох рівнях: лексичному, вимовному, словос- получення й речення, текстовому. Запропоновано окремі вправи та завдання, метою яких є укріплення м’язів ока, розвиток компен- саторних навичок, збагачення словникового запасу учнів, удосконалення звуковимови, формування текстотворчих умінь, комунікативних навичок. Дібрано корекційні загальнорозвиваючі, лексичні, текстотворчі, компетентнісні завдання, розкрито методику їх проведення. Наведено методичні рекомендації до складання діалогів: слухання діалогів за мотивами україн- ських казок, побудова діалогу за реплікою, пояснення мовного оформлення. Акцентовано увагу на значенні комплексної роботи вчителя, асистента вчителя, логопеда, тифлопедагога, родини у нав- чанні дітей з порушенням зору. Запропоновано окремі педагогічні рекомендації щодо організації уроків в інклюзивному середовищі. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у добірці артикуляційних вправ для навчання сліпих і слабозорих дітей. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | інклюзивне середовище | uk |
dc.subject | особа з особливими освітніми потребами | uk |
dc.subject | корекційно-розвиткові послуги | uk |
dc.subject | компетентнісні завдання | uk |
dc.subject | слабозорість | uk |
dc.title | Сучасні підходи до розвитку усного мовлення дітей з особливими освітніми потребами | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
стаття.pdf | 275.27 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.