Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37748
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГазуда, Михайло Васильович-
dc.contributor.authorСтеців, Мирослава-
dc.date.accessioned2021-11-16T11:39:42Z-
dc.date.available2021-11-16T11:39:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГазуда, М. Сучасний стан і теоретико-методологічна основа розвитку брендингу територій / М. Газуда, М. Стеців // Геополітика України: історія і сучасність : зб. наук. пр. / ред. кол.: І. І. Черленяк (гол. ред.), І. В. Артьомов та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2019. – Вип. 2 (23). – С. 127–134. – Бібліогр. : с. 133–134 (7 назв).uk
dc.identifier.issn2078-1431-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37748-
dc.description.abstractУ статті досліджено теоретико-методологічні підходи до визначення по няття брендингу територій та сучасний стан його інтерпретації у вітчизня ній економічній науці. Виявлено основні сутнісні відмінності цього поняття від суміжних, описано можливі підходи до моделювання та визначення соціаль но-економічної цінності бренду території.uk
dc.description.abstractThis article reveals separate aspects of studying the theoretical and methodolog ical basis of the concept of branding on the example of territorial branding. Different approaches to the learning of a concept are characterized,isolation of the concept and key differences from related scientific categories by foreign and domestic scientists. The indicators of socio-economic value of the territory brand are described and one of the concepts of their calculation is outlined. As part of the writing the article the positive influence of branding on regional development and the creation of«points of economic growth» ware identified and determined, that branding of territories is a strategically important prerequisite for economic success of the region and its business, given the ten dencies of in creasing competition through economic globalization, active development of the tourism sphere, activation of the very concept of branding territories in Ukraine and the real need to develop a system of support for local producers of goods and services for their diversification and looking for new ones, including foreign markets. The issue of development of territorial branding for organizations of different directions and forms of ownership is emphasized, because territorial branding is the right and most effective tool for the development of stability in the regions, increasing the competitiveness of goods and services, enhancing internal and attracting external resources. Keywords: branding, territory, territory branding, territory image, regional de velopment.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherДВНЗ "УжНУ"uk
dc.relation.ispartofseriesГеополітика України: історія і сучасність;-
dc.subjectбрендингuk
dc.subjectтериторіяuk
dc.subjectбрендинг територіїuk
dc.subjectімідж територіїuk
dc.subjectрегіональний розвитокuk
dc.titleСучасний стан і теоретико-методологічна основа розвитку брендингу територійuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2019 / Геополітика України: історія і сучасність. Випуск 2(23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СУЧАСНИЙ СТАН І ТЕОРЕТИКО-.pdf754.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.