Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасильєва, Ганна Володимирівна-
dc.contributor.authorГайсак, Іван Іванович-
dc.contributor.authorТополянський, Сергій Іванович-
dc.date.accessioned2021-11-26T12:19:46Z-
dc.date.available2021-11-26T12:19:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВасильєва, Ганна Володимирівна До проблеми вдосконалення змісту навчальної науково-дослідної роботи студентів на прикладі спеціальності "фізика ядра і елементарних частинок" / Ганна Володимирівна Васильєва, Іван Іванович Гайсак, Сергій Іванович Тополянський // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 45-47. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 46 (3 назви)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38028-
dc.description.abstractВ статті розглянуто підходи до вдосконалення змісту навчальної науково-дослідної роботи студентів, яка має на меті збільшити інтерес студентів до предмету та фізики в цілому. Запропоновано нові підходи організації семінарських занять з нетиповими завданнями, що базуються на темах досліджень відомих вчених-фізиків чи наукових проблем, що є реальними та не широковідомими. Переваги запропонованої методики полягають у тому, що студенти отримають можливість самостійно пропонувати шляхи вирішення проблем, які виникали перед науковцями минулого; наукова робота при цьому перетворюється із відстороненої абстракції на поле діяльності.uk
dc.description.abstractВ статье рассмотрены подходы к совершенствованию содержания учебной научно-исследовательской работы студентов, которая имеет целью увеличить интерес студентов к предмету и физики в целом. Предложены новые подходы организации семинарских занятий с нетипичными задачами, основанные на темах исследований известных ученых-физиков или научных проблем, являются реальными но не широко известными. Преимущества предложенной методики заключаются в том, что студенты получат возможность самостоятельно предлагать пути решения проблем, которые возникали перед учеными прошлого; научная работа при этом превращается из отстраненной абстракции на поле деятельности. Ключевые слова: научно-исследовательская работа студентов, исследования известных ученых.uk
dc.description.abstractThe authors of the article apply to new approaches of teaching the students of educational scientifi c-research work. The article describes the approaches to improve the content of the training of research students, which aims to increase students' interest in the subject and physics in general. New approaches to the organization of seminars with atypical tasks have been proposed, based on the research topics of famous physicists and scientifi c problems, real but not widely known. It has been shown that the benefi ts of the proposed method lies in the fact that students will be able to off er their own solutions to the problems that arose before the previous scientists; scientifi c work at the same time is transformed from detached abstraction to the fi eld of activity. The authors emphasize the advantages of seminars with atypical tasks as a form of teaching the educational scientifi c-research work. Students thus have the opportunity to off er their own solutions to problems that arose before the scientists of the past. Research work at the same time becomes detached from the fi eld of abstraction. Students learn to work with scientifi c literature, acquire skills of critical analysis and selection of the required information, learn discussing scientifi c problems, listening to opponent, critically relate the declared abstracts. Key words: scientifi c-research work of students, researches of famous physicists.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectнауково-дослідна робота студентівuk
dc.subjectдослідження відомих фізиківuk
dc.titleДо проблеми вдосконалення змісту навчальної науково-дослідної роботи студентів на прикладі спеціальності "фізика ядра і елементарних частинок"uk
dc.title.alternativeК проблеме совершенствования содержания учебной научно-исследовательский работы студентов на примере специальности «физика ядра и элементарных частиц»uk
dc.title.alternativeТo the issue of content mastering of students educational scientific-research work on the example of specialty «physics of nucleus and elementary particles»uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.