Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38161
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГорішна, Надія Мирославівна-
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:51Z-
dc.date.available2021-12-03T06:56:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГорішна, Надія Мирославівна Феномен соціального підприємництва: сутність і критерії / Надія Мирославівна Горішна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 58-61. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 60 (19 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38161-
dc.description.abstractАктуальність розвитку соціального підприємництва в Україні посилюється у контексті впровадження адміністративно-територіальної реформи. В статті проаналізовано спільне та відмінне у розумінні сутності та критеріїв соціального підприємництва у рамках інноваційного та підприємницького підходів. Встановлено, що спільними для них є надання соціальній складовій діяльності статусу пріоритетної та основні критерії визнання підприємства соціальним, такі як відкритість до новаторських ідей, фінансова прибутковість, демократичність прийняття рішень. Відмінності стосуються порядку пріоритетності названих критеріїв та їх параметрів.uk
dc.description.abstractАктуальность развития социального предпринимательства в Украине усиливается в контексте внедрения административно-территориальной реформы. В статье проанализированы общее и отличное в понимании сущности и критериев социального предпринимательства в рамках инновационного и предпринимательского подходов. Установлено, что общими для них является предоставление социальной составляющей деятельности статуса приоритетной и основные критерии признания предприятия социальным, такие как открытость к новаторским идеям, финансовая доходность, демократичность принятия решений. Различия касаются порядка приоритетности названных критериев и их параметров. Ключевые слова: социальное предпринимательство, социальное предприятие, социальный предприниматель, социальные инновации, неприбыльные организации.uk
dc.description.abstractThe article discusses various approaches to the interpretation of the concept of social entrepreneurship. The analysis of scientifi c literature on the study indicate that currently there is no clear distinction between social entrepreneurship, socially responsible business and social partnership of NGOs with business. This terminological confusion causes uncertainty in scientifi c researches, expanding or narrowing their objects, and slows down implementation of eff ective policies for social entrepreneurship and development of practice in the fi eld.Despite the fact that today social entrepreneurship turned into a movement with its ideology and mission, there is no single defi nition of the term. There are two approaches to the interpretation of the essence of social entrepreneurship, innovative and entrepreneurial. The diff erences between them relates to the degree of innovation and fi nancial profi tability of a social enterprise. Diff erent approaches to the concept of social entrepreneurship exists due to specifi c socioeconomic, political and cultural environment of its functioning. This should be considered at least in two aspects. First, the investigation and understanding of the phenomenon of social entrepreneurship, unlike traditional business principles which are universal, are impossible without taking into account national and local circumstances. Second, supporting social entrepreneurship we can not rely only on the European or American experience. Therefore, in the development of a national strategy of social entrepreneurship it is important not only to rely on the gains of foreign countries, but to focus primarily on the realities and needs of Ukrainian society. Key words: social entrepreneurship, social enterprise, social entrepreneur, social problems, social innovations.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсоціальне підприємництвоuk
dc.subjectсоціальне підприємствоuk
dc.subjectсоціальний підприємецьuk
dc.subjectсоціальні проблемиuk
dc.subjectсоціальні інноваціїuk
dc.titleФеномен соціального підприємництва: сутність і критеріїuk
dc.title.alternativeФеномен социального предпринимательства: сущность и критерииuk
dc.title.alternativePhenomenon of social entrepreneurship: essence and criteriauk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА.pdf286.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.