Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКравчина, Тетяна Володимирівна-
dc.date.accessioned2021-12-03T08:28:52Z-
dc.date.available2021-12-03T08:28:52Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКравчина, Тетяна Володимирівна Методичні аспекти використання рольових ігор на уроках іноземної мови / Тетяна Володимирівна Кравчина // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 114-116. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 116 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38180-
dc.description.abstractВикористання ігрового методу на уроках іноземної мови створює сприятливу психологічну атмосферу спілкування і допомагає учням побачити в іноземній мові реальний засіб спілкування. Саме у грі учень вільно імпровізує, виступає в ролі активного співрозмовника. Рольові ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів учнів, сприяють свідомому засвоєнню іноземної мови, розвитку таких якостей, як самостійність, ініціативність; вихованню почуття колективізмуuk
dc.description.abstractИспользование игрового метода на уроках иностранного языка создает благоприятную психологическую атмосферу общения и помогает учащимся увидеть в иностранном языке реальное средство общения. Именно в игре ученик свободно импровизирует, выступает в роли активного собеседника. Ролевые игры положительно влияют на формирование познавательных интересов учащихся, способствуют сознательному усвоению иностранного языка, развития таких качеств, как самостоятельность, инициативность; воспитанию чувства коллективизма. Ключевые слова: игра, язык, методика обучения, коммуникативная деятельность, технологии.uk
dc.description.abstractRole-playing game has a great potential in teaching, educational and developmental aspects. In the game the student improvises freely, plays the role of an active interlocutor. Role-playing game that is mainly based on the solution of specifi c problems, ensures optimal activation of the communicative activity of students in the classroom. Role-playing game stimulates the desire of children to contact with each other and the teacher, creates equal conditions in conversational activities, destroys a traditional barrier of uncertainty. Role-playing games have a positive eff ect on the formation of cognitive interests of students, promote a conscious mastering of the foreign language, development of such qualities as independence, initiative; fostering a sense of community. It helps to activate the processes of mental activity, to generate an interest for knowledge, to have a positive eff ect on child development. The use of game method of teaching facilitates the implementation of important teaching tasks: the creation of the psychological readiness of students for speech communication; ensuring the need for frequent repetition of linguistic material; training of students in the selection of the required speech variant that is preparation for the situational spontaneity of speech. To have eff ective results, role-playing game must meet the basic requirements as: stimulation of learning motivation, good preparation and clear organization, , acceptance of game by the whole group and realization of the game in friendly and creative atmosphere Key words: game, language teaching methodology, communicative activities, technology.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectграuk
dc.subjectмоваuk
dc.subjectметодика навчанняuk
dc.subjectкомунікативна діяльністьuk
dc.subjectтехнологіїuk
dc.titleМетодичні аспекти використання рольових ігор на уроках іноземної мовиuk
dc.title.alternativeМетодические аспекты использования ролевых игр на уроках иностранного языкаuk
dc.title.alternativeMethodological aspects of the use of role-playing games at foreign language lessonsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВИХ.pdf249.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.