Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/387
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кравець, Ірина Леонідівна | - |
dc.date.accessioned | 2014-12-22T09:59:54Z | - |
dc.date.available | 2014-12-22T09:59:54Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Кравець, І. Л. Соціально-педагогічні передумови становлення і розвитку альтернативної освіти у Польші кінця ХХ – початку ХХІ століття [Текст] / І. Л. Кравець // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 29. – С. 72–77. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 76 (11 назв). | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/387 | - |
dc.description | The author of the article has defi ned social and educational preconditions of establishment and development of alternative education in Poland at the end of XX – in the beginning of the XXI century. It has been researched that the changes in Poland in the late XXth century began with deideologization and decentralizationof education management and leadership. It has been established that the most important thing, which appeared in Poland because of reforms, was the educational pluralism. As a result of its actions the nonpublic schools were formed in the Polish educational sector, which were alternative to public schools. The examples of alternative educational societies and schools have been provided. Key words: reform, alternative education, alternative schools. | uk |
dc.description.abstract | У статті з’ясовані соціально-педагогічні переду-мови становлення і розвитку альтернативної освіти у Польщі кінця ХХ – початку ХХІ століття. Дослі-джено, що зміни у Польщі у кінці ХХ століття роз-почалися з деідеологізації та децентралізації у сфері управління та керівництва освітою. Встановлено, що найважливішим явищем, яке з’явилося у Польщі завдяки проведеним реформам, став освітній плю-ралізм. Наслідком його дії у польській освіті сфор-мувався сектор непублічних шкіл, альтернативних державним. Наведено приклади сучасних альтерна-тивних освітніх товариств і навчальних закладів. Ключові слова: реформа, альтернативна освіта, альтернативні школи | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | реформа | uk |
dc.subject | альтернативна освіта | uk |
dc.subject | альтернативні школи | uk |
dc.title | Соціально-педагогічні передумови становлення і розвитку альтернативної освіти у Польші кінця ХХ – початку ХХІ століття | uk |
dc.title.alternative | Social and pedagogical background of formation and development of alternative education in Poland of the late XX − early XXI century | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 29 - 2013 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ.pdf | 316.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.