Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHumeniuk, Vasyl-
dc.date.accessioned2022-01-24T13:38:36Z-
dc.date.available2022-01-24T13:38:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationHumeniuk, Vasyl Pedagogical conditions of training future masters of medicine for pedagogical activity in higher medical institutions of education / Vasyl Humeniuk // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 2 (49). – С. 47-50. – Рез. англ., укр. – Бібліогр.: с. 49-50 (10 назв).uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38825-
dc.description.abstractАнотація. Підготовка майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності надзвичайно актуальна. На плечах лікарів, лежить відповідальність за життя людей, за майбутнє нації. Сучасний лікар, взаємодіючи з пацієнтами, з колегами, повинен займати позицію не лише медика, а й позицію вчителя, вихователя, поміч ника, друга, наставника. Всі ці якості допомагає сформувати і реалізувати педагогіка. Знання в галузі педа гогіки допомагають лікареві ставати гідним представником професії, легко контактувати з різними людьми, одночасно виявляючи високий професіоналізм і великодушність. Мета дослідження полягає у відображенні педагогічних умов підготовки майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності у вищих медичних закладах освіти. Методи дослідження: системного аналізу, логічного та теоретичного узагальнення, групу вання і порівняння. Встановлено, що педагогічні умови передбачають створення освітнього середовища, в якому з’являється і реалізується можливість підготовки майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяль ності у вищих медичних закладах освіти. Педагогічними умовами підготовки майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності у вищих медичних закладах освіти визначено: спрямованість освітнього процесу на формування мотиваційно-ціннісного ставлення майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності в системі охорони здоров’я; педагогічно зорієнтована конотація змісту і способів вивчення загальнонаукових і медичних дисциплін; оптимальне поєднання освітніх форм, методів, технологій в освоєнні майбутніми магі страми медицини педагогічного складника медичної практики; стимулювання майбутніх магістрів медицини до особистісного та професійного саморозвитку.uk
dc.description.abstractAbstract. The training of future masters of medicine for teaching is extremely important. On the shoulders of doctors rests the responsibility for people's lives, for the future of the nation. The modern doctor, interacting with patients and colleagues, should take the position of not only a physician, but also the position of a teacher, educator, assistant, friend, and mentor. Pedagogy helps to form, develop and implement all these qualities. Knowledge in the fi eld of pedagogy helps a doctor to become a worthy profession representative, easy to communicate with varous group of population, while demonstrating high professionalism and generosity. The aim of the study is to refl ect the pedagogical conditions of training of future masters of medicine for teaching in higher medical educational institutions. Research methods applied: system analysis, logical and theoretical generalization, grouping and comparison. It has been established that pedagogical conditions provide the creation of an educational environment for the training of future masters of medicine in higher medical educational institutions. By pedagogical conditions of training the future masters of medicine for pedagogical activity in higher medical educational institutions is understood: (i) the orientation of the educational process on the formation of motivational and value attitude of future masters of medicine to pedagogical activity in the health care system; (ii) pedagogically oriented connotation of the content and methods of studying the general scientifi c and medical disciplines; (iii) optimal combination of educational forms, methods, technologies in the obtaining by future masters of medicine the pedagogical component in medical practice; (iv) stimulating the future masters of medicine to personal and professional self-development. Key words: higher medical educational institutions; future masters of medicine; pedagogical activity in health care; pedagogical conditions; vocational training system.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ “Говерла”uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectвищі медичні заклади освітиuk
dc.subjectмайбутні магістри медициниuk
dc.subjectпедагогічна діяльність в охороні здоров’яuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectсистема професійної підготовкиuk
dc.titlePedagogical conditions of training future masters of medicine for pedagogical activity in higher medical institutions of educationuk
dc.title.alternativeПедагогічні умови підготовки майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності у вищих медичних закладах освітиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (49) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING FUTURE MASTERS OF MEDICINE FOR.pdf539.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.