Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПриходько, Ганна-
dc.date.accessioned2022-02-17T12:48:57Z-
dc.date.available2022-02-17T12:48:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГанна Приходько. Когнітивні виміри категорії оцінки// Сучасні дослідження з іноземної філології. Збірник наукових праць. Випуск 1(19). Відп. ред. Фабіан М.П. - Ужгород: Видавничий дім “Гельветика”. 2021. – С. 143-152uk
dc.identifier.issn2617-3921-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39354-
dc.description.abstractCучасний етап розвитку лінгвістики свідчить про те, що фактично категорія оцінки виражає особливе ставлення мовця до того, що говориться, до твердження, а тому використовується як засіб комунікативної стратегії комунікативної особистості. Цей факт дає нам підстави трактувати категорію оцінки як комунікативну категорію, ґрунтуючись на концепції А.В. Бондарка про категоріальну ситуацію, що дає змогу значно збагатити дослідницький апарат і збільшити пояснювальну силу лінгвістичної теорії, яка прагне до комунікативної інтерпретації мовних явищ. Оцінка має категоріальний статус на різних рівнях мовної системи й у мовленні: фонологічному, морфологічному, лексичному, на рівні речення і тексту. Когнітивний характер цієї категорії найбільш чітко виявляється в тексті, що інтегрує різні категоріальні прояви оцінки, тому під час вивчення зазначеної категорії доцільно основний упор зробити на вивченні її репрезентації в тексті. Феномен когнітивної категорії оцінки дає змогу диференційовано розглянути в єдиній концепції репрезентацію різних сегментів, ділянок, блоків функціонально-семантичного поля оцінки (лексичного, граматичного тощо), з одного боку, і показати їх взаємозв’язок у категоріальній ситуації в єдиній функціонуючій системі – тексті як царини реалізації когнітивного змісту оцінки – з іншого. Підхід до трактування оцінки як когнітивної категорії уможливлює вивчення в діалектичній єдності розмаїття лексичних, граматичних і стилістичних засобів, що реалізують категорію оцінки в найрізноманітніших ситуаціях спілкування. Отже, окреслений ракурс дослідження категорії оцінки як когнітивної категорії, широкий спектр значень віддзеркалення якої виявляється в тексті, логічно вписується в проблематику когнітивно-дискурсивної версії когнітивізмуuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім “Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesСучасні дослідження з іноземної філології. Збірник наукових праць. Випуск 1(19);-
dc.subjectкатегоріяuk
dc.subjectкогнітивнийuk
dc.subjectдискурсивнийuk
dc.subjectоцінкаuk
dc.subjectкомунікативнийuk
dc.subjectкатегоріальна ситуаціяuk
dc.subjectcategoryuk
dc.subjectcognitiveuk
dc.subjectdiscursiveuk
dc.subjectevaluationuk
dc.subjectcommunicativeuk
dc.subjectcategorical situationuk
dc.titleКогнітивні виміри категорії оцінкиuk
dc.title.alternativeCognitive parameters of the evaluation categoryuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(19) 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Когнітивні виміри категорії оцінки.pdf309.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.