Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41597
Title: Problems of definition and ways to prevent plagiarism in student cartographic works
Other Titles: ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ШЛЯХИ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПЛАГІАТУ В СТУДЕНТСЬКИХ КАРТОГРАФІЧНИХ ТВОРАХ
Authors: Карабінюк, Микола Миколайович
Лета, Василь Васильович
Озимко, Руслан Русланович
Салюк, Мар’яна Романівна
Мельничук, Володимир Петрович
Keywords: Інформаційні технології та навчання, academic integrity, map, plagiarism, student research, cartographic competence, modern geographic information systems
Issue Date: May-2022
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Karabiniuk M. M., Leta V. V., Ozymko R. R., Saliuk М. R., Melnychuk V. P. Problems of definition and ways to prevent plagiarism in student cartographic works. Innovative Pedagogy. 2022. Vol. 47. P. 244–249. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/46.49
Abstract: The article is devoted to the study of the problem of definition and possibilities of plagiarism prevention in cartographic works, which are developed by students of mainly geographical specialties in the process of acquiring professional competencies. The article analyzes the essence and features of plagiarism in cartographic works, describes its varieties and basic principles of identification. Attention is paid to the legal basis for the establishment and protection of cartographic materials as a result of intellectual property. The key differences between development and editing from a cartographic point of view are described, the methods of which are used to develop primary and derivative maps, respectively. It has been established that most student cartographic works are derived maps developed on a certain cartographic basis with the addition of the results of their own research. There are also primary and secondary types of plagiarism in student cartographic works, which are manifested in their special forms and have different essences. Therefore, we analyzed the technical aspects and methods of creative editing of cartographic materials in order to eliminate the possibility of plagiarism. Peculiarities of acquisition of cartographic competencies by students of geographical specialties, which influences the level of plagiarism development in student works, are described. As a result, the basic, initial and progressive stages of acquiring cartographic competencies are distinguished, in each of which students perform educational tasks with a gradual increase in the level of complexity and learn the features of modern GIS for developing, editing and composing maps. As a result of the research, a number of recommendations were developed for the preparation and presentation of student cartographic works in the form of completed research papers
Description: Стаття присвячена вивченню проблеми визначення та можливостей попередження плагіату в картографічних творах, розробкою яких займаються студенти головно географічних спеціальностей у процесі набуття професійних компетентностей. У статті проаналізовано сутність та особливості плагіату в картографічних творах, описані його різновиди та базові принципи ідентифікації. Звернуто увагу на законодавчі основи встановлення і захисту картографічних матеріалів як результату інтелектуальної власності. Охарактеризовані ключові відмінності укладання та редагування з картографічної точки зору, методи яких використовуються для розробки відповідно первинних та похідних карт. Встановлено, що більшість студентських картографічних творів є похідними картами, що розроблені на певній картографічній основі із доповненням результатами власних наукових пошуків. Також виокремлено первинний та вторинний типи плагіату у студентських картографічних творах, які у проявляються у своєрідних формах та мають різну сутність. Тому нами було проаналізовано технічні аспекти ти методи творчого редагування картографічних матеріалів з метою усунення можливості виникнення плагіату. Описано особливості набуття картографічних компетентностей студентами географічних спеціальностей, що впливає на рівень розвитку плагіату у студентських працях. У результаті виокремлено базовий, початковий та прогресивний етапи набуття картографічних компетентностей, на кожному з яких студенти виконують навчальні завдання із поступовим збільшенням рівня складності та засвоюють особливості застосування сучасних ГІС для розробки, редагування і компонування карт. У результаті проведеного дослідження розроблено низку рекомендацій щодо підготовки та представлення студентських картографічних творів у вигляді довершених науково-дослідних робіт. Ключові слова: академічна доброчесність, карта, плагіат, студентські дослідження, картографічна компетентність, сучасні геоінформаційні системи.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/41597
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної географії та раціонального природокористування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karabiniuk et al., 2022.pdfстаття213.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.