Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФенич, Володимир Іванович-
dc.date.accessioned2022-06-14T11:02:09Z-
dc.date.available2022-06-14T11:02:09Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationФенич, В. І. Богословська католицька освіта: деякі міркування про стан і перспективи її розвитку в Україні / В. І. Фенич // Науковий вісник Ужгородського університету: серія Історія / редкол.: Вегеш М. М. (гол. ред.), С. В. Віднянський, Д. Д. Данилюк та ін. – Ужгород : Говерла, 2008. – Вип. 21. – С. 214–219. – Рез.– англ. – Бібліогр.: с. 218 (12 назв)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42017-
dc.descriptionhttps://drive.google.com/file/d/1sTBPIoMJD7hvLnBYD5Qt1Cqpj6ieAQkF/view?usp=sharinguk
dc.description.abstractThe article is devoted to the state of catholic theological educatioп in European countries and Russia as well as to the state oftheological discipline and science in Ukraine. The author concludes that there are no obsta­cles for introduction of theology into state teaching process in Ukraine. Theology won the recognition yet just at the level of its introduction as а discipline within philosophical educational attainment. The topical need to pro­vide theology with the original research attainment and to introduce it to the state educational and training proc­ess became evident nowadays.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesІсторія;-
dc.titleБогословська католицька освіта: деякі міркування про стан і перспективи її розвитку в Україніuk
dc.title.alternativeCatholic Theological Education: the Thoughts about the Current State and Prospects of its Development in Ukraineuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Історія Випуск 21 - 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_ історія 21.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.