Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолинчук, О. В.-
dc.date.accessioned2022-07-06T10:34:21Z-
dc.date.available2022-07-06T10:34:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationВолинчук О. В. Взаємозв’язок емпатії та суверенності психологічного простору студентів // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 4. – С. 87–92.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42699-
dc.description.abstractУ статті досліджуються характеристики емпатії та суверенності різних параметрів психологічного простору сту- дентів. З’ясовано гендерні особливості досліджуваних феноменів. Здійснено теоретичний аналіз введення поняття суверенність психологічного простору в науковий вжиток, досліджено різні підходи до розуміння феномена суве- ренності. Стверджується, що суверенна особистість прагне до втілення своїх здібностей, виявляє потяг до розши- рення своїх можливостей та набуття нових умінь, саме тому першорядною характеристикою суверенної особистос- ті виступають сформовані психологічні межі. За допомогою меж особистість регулює міру доступності та відкритості власного психологічного змісту. Психологічні межі виконують функцію підтримки сталого образу «Я» (С.К. Нарто- ва-Бочавер, Т.С. Леві). Встановлено рівні сформованості суверенності тіла, території, речей, соціальних зв’язків, звичок та цінностей студентів. З’ясовано, що найкраще сформованою у студентів виступає суверенність цінностей. Теоретично досліджено підходи до вивчення емпатії, розглянуто різні її види й особливості прояву. Виявлено, що студентський вік є дуже важливим для позитивної динаміки емпатії, інтеграції її в особистісну якість. У цьому віці відбувається становлення емпатійності як вікової особливості особистості. Ще у ранньому юнацькому віці емпатія стає інтегральною характеристикою особистості, у якій проявляється її ставлення до світу, людей і до власної осо- бистості; розвиваються її найвищі форми (Л.П. Журавльова). Емпірично встановлено, що емпатія студентів пере- буває на середньому рівні сформованості. Виявлено взаємозв’язки між показниками емпатії та суверенності пси- хологічного простору. Визначено, що параметри суверенності психологічного простору переважно взаємопов’язані з показниками полікомунікативної емпатії від’ємно.uk
dc.description.abstractThe article investigates the characteristics of empathy and sovereignty of various parameters of the psychological space of students. Gender features of the studied phenomena are clarified. The theoretical analysis of the introduction of the concepts of the psychological space into scientific use, various approaches to understanding the phenomenon of sovereignty are investigated. It is affirmed that the sovereign personality is striving for the implementation of his abilities, reveals the attraction to expand his capabilities and acquisition of new skills, which is why the paramount characteristic of the sovereign personality is formed psychological boundaries. With the help of them, the person regulates the extent of the availability and openness of his own psychological content. Psychological boundaries perform a function of supporting a sustainable image "I" (S.K. Nartova-Bochaver, T.S. Levi). The levels of formation of body sovereignty, sovereignty of the territory, things, social ties, habits and values of students are established. It has been found that the sovereignty of students’ values is best formed. The approaches to the study of empathy are theoretically investigated, various types and features of its manifestation are considered. It has been found that a student age is very important for the positive dynamics of empathy, its integration into personal quality. Even in the early youth age, empathy becomes an integral characteristic of the individual, which manifests his attitude to the world, people and to his own person (L.P. Zhuravlova). Empirically established that the empathy of students is at an average level of formation. The relationship between the indicators of empathy and the sovereignty of the psychological space was revealed. It is found that the parameters of the sovereignty of the psychological space are mostly correlated with the indicators of polycommunicative empathy negatively.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія;-
dc.subjectсуверенність психологічного просторуuk
dc.subjectпсихологічні межіuk
dc.subjectемпатіяuk
dc.subjectполікомунікативна емпатіяuk
dc.subjectемоційний інтелектuk
dc.subjectстудентиuk
dc.subjectsovereignty of psychological spaceuk
dc.subjectpsychological boundariesuk
dc.subjectempathyuk
dc.subjectpolycommunicative empathyuk
dc.subjectemotional intelligenceuk
dc.subjectstudentsuk
dc.titleВзаємозв’язок емпатії та суверенності психологічного простору студентівuk
dc.title.alternativeThe relationship between the empathy ahd the sovereignty of students’ psychological spaceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №4 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59-.pdf326.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.