Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42893
Название: Аспекти формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи
Другие названия: Aspects of formation of pedagogical consciousness of higher education Teachers
Авторы: Варнавська, Інна В’ячеславівна
Ключевые слова: педагогічна свідомість, особистість, студенти, психологічні особливості, професійна підготовка
Дата публикации: 2022
Издательство: Вид-во “Говерла”
Библиографическое описание: Варнавська, Інна В’ячеславівна Аспекти формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи / Інна В’ячеславівна Варнавська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 40–43. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 43 (5 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Анотація. Актуальність дослідження полягає у визначенні ролі особистості викладача у забезпеченні якісної професійної підготовки студентів закладів вищої освіти. Проблема визначення ролі особистості викладача у забезпеченні якості професійної підготовки студентів закладів вищої освіти досить акту- альна: по-перше, викладач вищої школи має важливу місію – становлення підростаючого покоління нації, по-друге, цього вимагають нові соціально-економічні умови розвитку нашої країни; по-третє, існує пряма залежність між психологічною готовністю до педагогічної діяльності та рівнем розвитку педагогічної свідомості викладачів вищих шкіл. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування технологічної моделі організаційно-методичної системи формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи. Для до- сягнення мети були використані методи дослідження: теоретичні та емпіричні. У процесі дослідження обґрунтована технологічна модель організаційно-методичної системи формування педагогічної свідомості викладачів вищої школи. Ця система подається як цілісне утворення, що містить в собі мету, завдання, принципи, функціонально-діяльнісні складові системи та цілісний взаємозвʼязок компонентів: змістово- діяльнісного, мотиваційно-ціннісного, оціночно-рефлексивного, які визначають особистість кожного ви- кладача вищої школи та забезпечують ефективність та оптимальність формування та розвитку його педагогічної свідомості. Ключові слова: педагогічна свідомість, особистість, студенти, психологічні особливості, професійна підготовка
Abstract. The relevance of the study is to determine the role of the teacherʼs personality in providing quality training for students of higher education. The problem of determining the role of the teacherʼs personality in ensuring the quality of professional training of students of higher education is quite relevant: fi rst, the teacher has an important mission − the younger generation of the nation, and secondly, the new socio-economic conditions of our country; thirdly, there is a direct relationship between psychological readiness for teaching and the level of development of pedagogical consciousness of higher education teachers. The aim of the research is the theoretical substantiation of the technological model of the organizational and methodological system of formation of pedagogical consciousness of higher school teachers. To achieve this goal, research methods were used: theoretical and empirical. In the process of research the technological model of organizational-methodical system of formation of pedagogical consciousness of teachers of higher school is substantiated. This system is presented as a holistic education, which includes the purpose, objectives, principles, functional and activity components of the system and the holistic relationship of components: content-activity, motivational-value, evaluation-refl ective, which determine the personality of each teacher and provide effi ciency and optimality of formation and development of his pedagogical consciousness. The study found that the formation of pedagogical consciousness in higher education teachers, their self-development, self-improvement and self-realization will be manifested in the creation of a plan of self-development of pedagogical consciousness, which can be implemented only on the basis of self-diagnosis of personal consciousness as well as their own choice of forms and methods of work, which will indicate the formation of higher education teachersʼ ability to refl ect and self-identify. Key words: pedagogical consciousness, personality, students, psychological features, professional training
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42893
ISSN: 2524-0609
Располагается в коллекциях:2022 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(50)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ.pdf551.16 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.