Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТерещук, Віта Григорівна-
dc.date.accessioned2014-12-24T09:16:21Z-
dc.date.available2014-12-24T09:16:21Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationТерещук, В. Г. Відбір текстових матеріалів для формування англомовної лексичної компетенції [Текст] / В. Г. Терещук // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 29. – С. 223–226. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 225–226 (12 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/430-
dc.descriptionThe appropriate selection of text materials provides not only a well-organized and highly effective vocabulary instruction but alsostudent-initiated professional development and cognitive activity of non-philologists. The article is aimed at describing the role of text materials in acquiring English vocabulary knowledge which is realized through motivational-stimulative function (text helps to evoke in students communicative motivation) and modelingfunction(text serves as a model for writing a composition, letter, etc.). Moreover, the article defi nes the main criteria according to which text materials should be selected, among which we distinguish practical signifi cance, authenticity, accuracy and intelligibility of information, subject-orientation, portraying situations,communicativeness, consistency of material arrangement, optimal information scope. Key words: text, text materials selection criteria, the English lexical competence.uk
dc.description.abstractВ статті розглядаються критерії відбору тек-стових матеріалів для формування англомовної лек-сичної компетенції у студентів немовних спеціаль-ностей. Визначено роль тексту у процесі навчання англомовної лексики, проаналізовано методичний потенціал текстового матеріалу, що реалізується через його мотиваційно-стимулюючу та еталанно-допоміжні функції. Ключові слова: текст, критерії відбору тексто-вих матеріалів, англомовна лексична компетенція.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectтекстuk
dc.subjectкритерії відбору текстових матеріалівuk
dc.subjectангломовна лексична компетенціяuk
dc.titleВідбір текстових матеріалів для формування англомовної лексичної компетенціїuk
dc.title.alternativeText materials selection for the formation of the english lexical competenceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 29 - 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВІДБІР ТЕКСТОВИХ МАТЕРІАЛІВ.pdf269.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.