Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/430
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Терещук, Віта Григорівна | - |
dc.date.accessioned | 2014-12-24T09:16:21Z | - |
dc.date.available | 2014-12-24T09:16:21Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Терещук, В. Г. Відбір текстових матеріалів для формування англомовної лексичної компетенції [Текст] / В. Г. Терещук // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 29. – С. 223–226. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 225–226 (12 назв). | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/430 | - |
dc.description | The appropriate selection of text materials provides not only a well-organized and highly effective vocabulary instruction but alsostudent-initiated professional development and cognitive activity of non-philologists. The article is aimed at describing the role of text materials in acquiring English vocabulary knowledge which is realized through motivational-stimulative function (text helps to evoke in students communicative motivation) and modelingfunction(text serves as a model for writing a composition, letter, etc.). Moreover, the article defi nes the main criteria according to which text materials should be selected, among which we distinguish practical signifi cance, authenticity, accuracy and intelligibility of information, subject-orientation, portraying situations,communicativeness, consistency of material arrangement, optimal information scope. Key words: text, text materials selection criteria, the English lexical competence. | uk |
dc.description.abstract | В статті розглядаються критерії відбору тек-стових матеріалів для формування англомовної лек-сичної компетенції у студентів немовних спеціаль-ностей. Визначено роль тексту у процесі навчання англомовної лексики, проаналізовано методичний потенціал текстового матеріалу, що реалізується через його мотиваційно-стимулюючу та еталанно-допоміжні функції. Ключові слова: текст, критерії відбору тексто-вих матеріалів, англомовна лексична компетенція. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | текст | uk |
dc.subject | критерії відбору текстових матеріалів | uk |
dc.subject | англомовна лексична компетенція | uk |
dc.title | Відбір текстових матеріалів для формування англомовної лексичної компетенції | uk |
dc.title.alternative | Text materials selection for the formation of the english lexical competence | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 29 - 2013 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ВІДБІР ТЕКСТОВИХ МАТЕРІАЛІВ.pdf | 269.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.