Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯцина, Олена Федорівна-
dc.date.accessioned2022-08-01T11:21:44Z-
dc.date.available2022-08-01T11:21:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЯцина О. Ф. Вплив війни на психічне здоров’я: ознаки травматизації психіки дітей та підлітків / О. Ф. Яцина // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». № 7 (25). – Київ : Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2022. – С. 554-567uk
dc.identifier.issn2708-7530-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43260-
dc.descriptionDOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2022-7(25)-554-567uk
dc.description.abstractАктуальність дослідження зумовлена травмівними подіями під час війни, що інтенсивно змінюють емоційні реакції, послаблюючи адаптаційні можливості психіки дітей та підлітків, три чверті яких демонструють симптоми травматизації психіки. Метою роботи є спостереження та аналіз психологічних реакцій травмованих війною дітей та підлітків. Артикульовано на особливостях дитячої психіки як нестійкої, рухливої і сприйнятливої до зовнішніх впливів та загроз психічному здоров’ю. Обґрунтовано ризики виникнення розладів у психічному розвитку як наслідку порушення регулятивної функції психіки. Зазначено, що розлади охоплюють кілька сфер психіки: когнітивну, емоційну (інтенсивність та адекватність емоційних реакцій), сферу задоволення потреб та контролю потягів та позначаються на особистісній і соціальній дезінтеграції. Узагальнено розуміння поняття «психотравма» через уточнення відмінностей між конструктами «психічна травма і «психологічна травма». Резюмуючи результати теоретичного аналізу стверджується, що ключовим психологічним предиктором психотравми стає стрес. Відмічено лінійний зв'язок між стресом як неспецифічною відповіддю організму на будьяку пред'явлену йому вимогу, що перенавантажує адаптаційні можливості людини, і розладами особистості. Матеріалом для дослідження психологічних реакцій травмованих війною дітей та підлітків обрано опитувальник «Дитяча шкала впливу подій». Виявлені високі показники за шкалою Уникання розглядаються як діагностичний критерій порушень емоційно-поведінкової сфери досліджуваних. За отриманими даними скринінга актуальною формою переживань опитуваних є актуалізація реактивних переживань травмівної ситуації у вигляді інтрузії. За даними психологічних реакцій травмованих війною дітей та підлітків робиться висновок про наявні ознаки травматизації їхньої психіки.uk
dc.description.abstractThe relevance of the study is due to traumatic events during the war, which intensively change emotional responses, weakening the adaptive capabilities of the psyche of children and adolescents, three-quarters of which show symptoms of psychological trauma. The purpose of the work is to observe and analyze the psychological responses of war-traumatized children and adolescents. It is formulated on the features of the child's psyche as unstable, mobile and susceptible to external impacts and threats to mental health. The risks of mental disturbances as a consequence of violation of the regulatory function of the psyche are substantiated. It is noted that disturbances cover several spheres of the psyche such as cognitive, emotional (intensity and adequacy of emotional responses), sphere of need satisfaction and control of drives, and affect personal and social disintegration. The understanding of the concept of "psychotrauma" is generalized by clarifying the differences between the constructs "mental trauma" and "psychological trauma". Summarizing the results of theoretical analysis, it is said that stress is the key psychological predictor of psychotrauma. The linear relationship was noted between stress as a non-specific response of the body to any demand to it, which overloads the person's adaptive capabilities, and personality disorders. The questionnaire Children's Impact of Event Scale was chosen as the material for studying the psychological responses of war-traumatized children and adolescents. The identified high indicators on the Avoidance Scale are considered as a diagnostic criterion for emotional and behavioral disturbances in children and adolescents. According to the obtained screening data, actualization of experiences of traumatic scene in the form of intrusion is a relevant form of the respondents' experiences. Based on the psychological responses of war-traumatized children and adolescents, it is concluded that there are signs of psychological traumauk
dc.language.isoukuk
dc.publisherГромадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»uk
dc.relation.ispartofseriesНаукові перспективи;-
dc.subjectпсихотравмаuk
dc.subjectсимптоми травматизації психікиuk
dc.subjectпсихічні розладиuk
dc.subjectпсихічне здоров’яuk
dc.subjectстресuk
dc.subjectpsychotraumauk
dc.subjectsymptoms of psychological traumauk
dc.subjectmental healthuk
dc.subjectstressuk
dc.titleВплив війни на психічне здоров’я: ознаки травматизації психіки дітей та підлітківuk
dc.title.alternativeImpact of war on mental health: signs of psychological trauma of children and adolescentsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2111-Текст статті-2119-1-10-20220730.pdf289.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.