Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43789
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кецик, У. | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-29T12:05:25Z | - |
dc.date.available | 2022-08-29T12:05:25Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.citation | Кецик, У. Проблема громадянського виховання у психолого-педагогічній літературі / У. Кецик // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород : Вид-во УжНУ, 2006. – Вип. 10. – С. 35–38.– Рез. англ. – Бібліогр.: с. 37–38 (13 назв) | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43789 | - |
dc.description | https://drive.google.com/file/d/1FOr4svACSblEGiFsavl09ev7Wdlksv8G/view?usp=sharing | uk |
dc.description.abstract | The article deals with one of the topical problem - the problem of civic upbringing of young people. The author analyses psychologic-pedagogical literature concerning civic upbringing. The scientists believe thatto bring up consciouscitizenswe must form the senseof civicism in young people. Civicism - the high moral quality of personality owing to it a person treats with responsibility to own rights and duties. The conscious citizens know that the fate of their country, people and their own well-being depend on their actions. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Вид-во “УжНУ” | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.title | Проблема громадянського виховання у психолого-педагогічній літературі | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 10 - 2006 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 10 (2006).pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.