Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44023
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЮрченко, Катерина Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-09-10T17:10:30Z-
dc.date.available2022-09-10T17:10:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЮрченко, Катерина Володимирівна Закордонний досвід та перспективи розвитку STEM-освіти в українських школах. / Катерина Володимирівна Юрченко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 1 (50). – С. 337–340. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 339–340 (12 назв).uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44023-
dc.description.abstractАнотація. Сучасна освіта з кожним роком оновлюється, вбирає в собі новітні методи та форми на- вчання. Актуальним і перспективним напрямом, на сьогоднішній день, вважається впровадження в освітній процес так званої STEM-освіти. Саме цей напрям вибудовує дослідницьку діяльність в навчанні, налаштовує учнів на командну роботу, на вирішення компетентнісних завдань та використанні набутих знань на прак- тиці. Мета дослідження полягає у визначенні позитивного досвіду впровадження STEM-освіти за межами України; у означенні перспектив реалізації STEM-освіти в українських школах. Методи дослідження: сис- темний науково-методологічний аналіз наукової, психолого-педагогічної та навчально-методичної літера- тури з проблеми дослідження; систематизація та узагальнення досвіду вітчизняних та зарубіжних науков- ців; аналіз результатів навчання відповідно до проблеми дослідження; синтез та узагальнення теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; узагальнення власного педагогічного досвіду та досвіду колег. Результати дослідження. Проведений аналіз світового досвіду реалізації STEM- освіти надав можливості сформулювати єдине поняття даного терміну, розглянути сучасні перспективи вітчизняної шкільної освіти з цього напряму. Підкреслюється доцільність упровадження STEM-освіти на основі закордонного досвіду. Ключові слова: STEM-освіта, зарубіжний досвід, розвиток STEM-освіти в Україні, STEM-освіта в США.uk
dc.description.abstractFOREIGN EXPERIENCE AND DEVELOPMENT PROSPECTS STEM EDUCATION IN UKRAINIAN SCHOOLS Abstract. Modern education is updated every year, incorporates the latest methods and forms of learning. The introduction of the so-called STEM education in the educational process is considered to be a relevant and promising direction today. It is this area that builds research activities in learning, sets students up for teamwork, solves competency problems, and uses the acquired knowledge in practice. The purpose of the study is to formulate the author's understanding of the term STEM education based on the analysis of modern scientifi c publications; to determine the positive experience of STEM education outside Ukraine; to determine the prospects for the implementation of STEM education in Ukrainian schools. Research methods: systematic scientifi c-methodological analysis of scientifi c, psychological-pedagogical, and educational-methodical literature on the problem of research; systematization and generalization of the experience of domestic and foreign scientists; analysis of learning outcomes by the research problem; synthesis and generalization of theoretical positions revealed in scientifi c and educational literature; generalization of own pedagogical experience and experience of colleagues. Research results. The analysis of the world experience of STEM education provided an opportunity to formulate a single concept of this term, to consider the current prospects of domestic school education in this area. The expediency of introducing STEM education based on foreign experience is emphasized. We consider forms of STEM-study abroad and analysis of various STEM-programs that are freely available to Ukrainian students as promising areas of research. In our opinion, it is possible to introduce into the school curriculum of optional or group classes special courses with a focus on the STEM industry. Key words: STEM education, foreign experience, development of STEM education in Ukraine, STEM education in the USA.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во “Говерла”uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectSTEM-освітаuk
dc.subjectзарубіжний досвідuk
dc.subjectрозвиток STEM-освіти в Україніuk
dc.subjectSTEM-освіта в США.uk
dc.titleЗакордонний досвід та перспективи розвитку STEM-освіти в українських школах.uk
dc.title.alternativeForeign experience and development prospects stem education in ukrainian Schoolsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (50) - 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ.pdf553.73 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.