Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44031
Название: Простір капрійських новел Михайла Коцюбинського у контексті онтологічної поетики
Другие названия: SPACE OF CAPRI SHORT STORIES BY MYKHAILO KOTSUBYNSKYI IN THE CONTEXT OF ONTOLOGICAL POETICS
Авторы: Лях, Тетяна Олегівна
Ключевые слова: Літературознавство, простір, новела, онтологічна поетика, символ, образ, модернізм
Дата публикации: 2022
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика", 2021. Вип. 49. Том 2. С. 40-45.
Серия/номер: Гуманітарні науки;
Краткий осмотр (реферат): Український літературний процес кінця ХІХ – початку ХХ століть значну роль відводив людині та її внутрішньому світу, що було ознакою модернізму. Митці відображали як реалії життя, психологічні стани за певних зовнішніх обставин, так і внутрішнє єство, почуття та настрій персонажа. Творчість М. Коцюбинського формувалася під впливом тогочасних культурно-історичних реалій, європейської філософії. У зв’язку з цим виникає необхідність дослідити творчість автора, зокрема капрійські новели «Сон» (1911), «Хвала життю!» (1912), «На острові» (1912-1913), в контексті онтологічної поетики. Поряд із фундаментальними онтологічними категоріями життя і смерті, самотності, туги у творчості М. Коцюбинського, які ґрунтовно вивчаються літературознавцями, глибшого дослідження в контексті онтологічної поетики потребує художній простір капрійських новел, що є метою пропонованого дослідження. Підґрунтям вказаних творів стали особисті враження письменника від перебування на острові Капрі, де М. Коцюбинський малює переживання від взаємин людини зі світом, осмислює скороминучість людського життя та вічне становлення універсуму. Тому простір вивчено як феномен онтологічної поетики капрійських новел письменника. Онтологічні характеристики простору вказаних творів визначає «я» автора, що стає ядром у калейдоскопі подій і образів на острові. Звукові, зорові, запахові образи творять різнобарвну імпресіоністичну картину життя, яка часом нагадує репортаж. Розмежовуючи острів Капрі на окремі локації – місто, кімнату, човен у морі, – автор концентрує увагу читача на внутрішніх переживаннях ліричного суб’єкта. Крізь призму простору розглянуто розуміння М. Коцюбинським сенсу буття людини, творчості. Пропоноване дослідження висвітлює аспекти вивчення української новелістики в контексті міждисциплінарних студій.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44031
ISSN: 2308-4855
2308-4863
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри громадського здоров'я та гуманітарних дисциплін

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
49-2_2022 (2).pdfПростір капрійських новел Михайла Коцюбинського у контексті онтологічної поетики461.46 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.