Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44034
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лях, Тетяна Олегівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-11T00:09:43Z | - |
dc.date.available | 2022-09-11T00:09:43Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Видавничий дім "Гельветика", 2022. Том 33 (72). № 2. Ч. 2. С. 87-93. | uk |
dc.identifier.issn | 2710-4656 | - |
dc.identifier.issn | 2710-4664 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44034 | - |
dc.description.abstract | Архетипи є важливим феноменом людської психіки. Вони відображають певну духовну енергію, яку К.-Ґ. Юнґ назвав «колективною» для всього людства. Вона наповнює не тільки людське буття, а й складає внутрішню суть мистецтва. Цей підхід дає підстави розглядати вчення про колективне несвідоме та архетипи в метафізичному дискурсі. Метафізичне в художньому творі насамперед охоплює індивідуальне сприйняття світу та його трансцендентних основ шляхом рефлексій і духовного самозаглиблення письменника. Переживання митця найчастіше актуалізуються в художніх образах, архетипах. Філософування автора, його духовний феномен у художньому творі часто відображає архетип мудрого старого. У пропонованій статті досліджено архетип мудрого старого як метафізичний аспект новелістики В. Стефаника. Цей архетип транслює в тексті філософування митця, пошуки ним сенсу людського буття, особливо в контексті національно-визвольних змагань українців на зламі минулих століть. У новелі В. Стефаника «Вона – земля» архетип мудрого старого явлений в образі Семена. В устах цього персонажа звучить філософія землі Стефаника, що є лейтмотивом майже всієї творчості автора. Семен радить повернутися додому, до рідної землі, і цим відновлює гармонію в бутті людей, котрі її втратили в роки воєнного лихоліття. У новелі «Дід Гриць» також спостерігаємо вказаний архетип в образі головного персонажа. Дід Гриць сповідує національну ідею, дух боротьби за волю і правду він передає своїм онукам. У новелі «Роса» архетип мудрого старого закодовано в образі Лазаря, котрий на схилі літ осмислює сенс власного життя і майбутнього своїх нащадків. Пропонована розвідка доповнює наукові студії, присвячені творчості В. Стефаника, накреслює аспекти вивчення української новелістики у царині архетипної критики та в контексті міждисциплінарних студій. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Філологія. Журналістика.; | - |
dc.subject | Літературознавство | uk |
dc.subject | архетип мудрого старого, духовний феномен, метафізика, новела, образ, Василь Стефаник | uk |
dc.title | Архетип мудрого старого як метафізичний аспект новелістики Василя Стефаника | uk |
dc.title.alternative | THE ARCHETYPE OF THE WISE OLD MAN AS A METAPHYSICAL ASPECT OF SHORT STORIES OF VASYL’ STEFANYK | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри громадського здоров'я та гуманітарних дисциплін |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
2-2_2022 (2).pdf | Архетип мудрого старого як метафізичний аспект новелістики Василя Стефаника | 497.93 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.