Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44198
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Равлюк, Т. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-16T14:35:50Z | - |
dc.date.available | 2022-09-16T14:35:50Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Равлюк, Т. Підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми / Т. Равлюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. І. Блецкан, М. М., Болдижар та ін. – Ужгород : УжНУ, 2005. – Вип. 8. – С. 160–162. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 162 (9 назв) | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44198 | - |
dc.description | https://drive.google.com/file/d/12blXc8zyehbVMb5geE0MOMq2Pk1EcymE/view?usp=sharing | uk |
dc.description.abstract | В статье проанализированы государственные документы по вопросам поддержки одаренных и талантливых людей. Сформулировано понатие одаренности, ее структура. Раскрыты факторы, которые предопределяют одаренность. Рассматриваются особенности подготовки учителей к работе с одаренными детьми. | uk |
dc.description.abstract | The state documents on gifted and talented children support were analyzed in this article. The concept of giftenity, its structure were formulated. The factors, which predetermine giftenity, were discovered. Peculiarities of teacher training for the work with gifted children are considered. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Вид-во “УжНУ” | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.title | Підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2005 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 8 (2005).pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.