Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44838
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМихайлишин, Уляна Богданівна-
dc.contributor.authorШмідзен, Ірина Юріївна-
dc.contributor.authorЮхименко, Інна Василівна-
dc.date.accessioned2022-10-09T17:52:56Z-
dc.date.available2022-10-09T17:52:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationВплив конформізму на формування міжособистісної адикції студентів / У. Б. Михайлишин, І. Ю. Шмідзен, І. В. Юхименко // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Психологія. Ужгород, 2022. Вип. 1. С. 104–109.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44838-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему психологічних особливостей впливу конформізму на формування міжособистісної адикції студентів. Проаналізовано поняття конформізму та виявлено його суттєві ознаки, а саме некритичне сприйняття, пасивність, відмова від своєї позиції та прийняття точки зору іншої сторони. Визначено поняття адиктивної поведінки особистості, яка проявляється у прагненні особистості змінити свій психічний стан. Зміст дискомфортної психічної реальності та способи від її позбавлення можуть бути різними. Одним із видів адиктивної поведінки виступає явище міжособистісної залежності. В основі даної адикції закладено прагнення в емоційній близькості, у прийнятті зі сторони значимих осіб. Особистість потребує допомоги та підтримки на фоні відчуття безпорадності. Здійснено емпіричне дослідження впливу конформізму на формування міжособистісної адикції студентів з подальшою статистичною обробкою даних (коефіцієнт кореляції Пірсона та Н-критерій Крускалла-Уоллеса). Підібрано наступні методики: методика виявлення міжособистісної залежності Р. Борнштейн (адаптація О.П. Макушина); методика «Q-сортування» В. Стефансон; методика «Конформність-навіюваність» (С.В. Клаучек, В.В. Деларю). За результатами підібраних методик встановлено, що у даній вибірці переважає показник товариськості, який проявляється у прагненні особистості утворювати емоційні зв'язки. Також, виявлено низький рівень конформності досліджуваних. Це вказує на те, що більшість студентів важко піддаються впливу з боку оточуючих, незалежні у своїх судженнях, вміють відстоювати свою позицію. У результаті діагностики міжособистісної адикції встановлено, що у досліджуваних студентів даної вибірки переважають показники здорової залежності, яка проявляється у вмінні налагоджувати конструктивні соціальні зв’язки. За результатами статистичної обробки даних можна зробити висновок, що конформізм може впливати на формування міжособистісної адикції. А саме, високий рівень конформізму може спричинити деструктивну міжособистісну залежність.uk
dc.description.abstractThe paper considers the issue of conformity influence to the interpersonal addiction of students. Meaning of conformism and its specific features have been analyzed and found out, i.e uncritical perception, passiveness, rejection of own position and acceptance of the other party's point. The meaning of addictive behavior of a personality has been determined as personalities intention to change its mental state. Sense of uncomfortable mental reality may be different as well as the ways to change that reality. Interpersonal addiction may be considered as one of forms of addictive behavior. The interpersonal addiction is based on needs for emotional intimacy and acceptance by significant persons. A personality needs assistance and support while feeling helpless. An empiric research with further data processing has been conducted regarding the impact of conformism to the formation of interpersonal addiction (Pearson product-moment correlation coefficient and Kruskal-Wallis H-criterion). The following methods have been selected – method of interpersonal addiction detecting by R. Borshtein (adapted by O. Makushyna); Q-sort by W. Stefanson; personal questionnaire "Conformity-suggestibility" by S. V. Klaucek and V. V. Delarue. As a result of selected methods it has been found out that the indicator of sociability prevails and it appears in striving of personality to develop emotional bonds. The low level of conformity has been also determined. It proves that the majority of students may be hardly influenced by other people, can be independent in their thoughts and can defend their point of view. As a result of diagnosing interpersonal addiction it has been found out that the research students mostly demonstrate healthy dependence appearing in ability to establish constructive social relations. Conclusion can be made as a result of data processing that conformism may impact the formation of the interrelation addiction. i.e. the high level of conformism may cause destructive interpersonal addiction.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія;-
dc.subjectconformismuk
dc.subjectaddictive behavioruk
dc.subjectdependenceuk
dc.subjectinterpersonal addictionuk
dc.subjectadolescenceuk
dc.subjectконформізмuk
dc.subjectадиктивна поведінкаuk
dc.subjectзалежністьuk
dc.subjectміжособистісна адикціяuk
dc.subjectюнацький вікuk
dc.titleВплив конформізму на формування міжособистісної адикції студентівuk
dc.title.alternativeConformity influence to formation of interpersonal addiction of studentsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1
Наукові публікації кафедри психології

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
96-.pdf523.52 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.