Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРошко, Михайло Михайлович-
dc.contributor.authorГаврило, Ігор Володимирович-
dc.contributor.authorСлавич, Тетяна Ярославівна-
dc.date.accessioned2022-11-05T17:22:53Z-
dc.date.available2022-11-05T17:22:53Z-
dc.date.issued2021-12-20-
dc.identifier.citationРошко М. М., Гаврило І. В., Славич Т. Я. Магічний театр та його семантичне навантаження у романі Германа Гессе "Степовий вовк". / М. М. Рошко, І. В. Гаврило, Т. Я. Славич // Сучасні дослідження з іноземної філології = Contemporary studies in foreign philology : зб. наук. пр. / Ужгород. нац. ун-т, ф-т інозем. філол. – Ужгород : Гельветика, 2021. – 20(2). – С. 237-250.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45578-
dc.description.abstractАнотація. У статті «Магічний театр та його семантичне навантаження у романі Германа Гессе «Степовий вовк» робиться спроба розтлумачити значення як окремих сцен, у котрі потрапляє протагоніст роману у так званому «Магічному театрі», так і ком позиційну роль подій у театрі для твору загалом і для розуміння авторської концепції особистості зокрема. Роман «Степовий вовк», як усі пізні романи Германа Гессе, можна вважати «біографією душі», тобто основою твору є розкриття усіх складнощів внутріш нього світу протагоніста та простеження його світоглядної ево люції (вдалої або невдалої) з одного рівня внутрішнього розвитку на інший, вищий. Цей внутрішній розвиток головного персонажу про ходить відповідно до так званої індивідуації (термін в аналітичній психології Карла Юнга, вплив якої на пізню творчість письменника є беззаперечним). Для кращого розуміння протиріч внутрішнього 238 світу головного персонажа у статті звертається увага на специ фіку конфлікту роману, котрий є подвійним: перший, «зовнішній», полягає у протиставленні смаків та системи цінностей творчої особистості зі смаками та системою цінностей міщан – обивате лів; другий, «внутрішній», розкривається у протиставленні Гаррі Галера і Степового вовка як двох антагоністичних сил у внутріш ньому світі протагоніста. Зрештою, сюжет роману базується на спробі Гаррі Галера під керівництвом красивої жінки Герміни (котра за термінологією того ж таки К. Юнга є архетипом Аніми, як сам Гаррі як творча особистість є архетипом Персони, а Степовий вовк – архетип його Тіні) піднятися на вищий рівень внутрішнього розвитку – на рівень гармонійної особистості, або, за терміноло гією К. Юнга, «Самості». На цьому шляху йому потрібно навчитися не протиставляти себе масам обивателів і їхнім цінностям та сма кам, у результаті чого він тільки прирікає себе на незадоволення навколишнім світом і на почуття самотності і непотрібності, що зрештою підштовхує його до наміру вчинити самогубство, а прими ритися з ними, не відмовляючись при цьому від своїх набутих інте лектуальних смаків і цінностей, тобто об’єднати протилежності. Такий самий процес зняття ворожнечі протилежностей повинен примирити і його Персону і Тінь, щоб згармонізувати свій внутріш ній світ. Складнощі протагоніста на цьому шляху і стають осно вою сюжету роману. Та найважчим і найважливішим для переходу особистості на вищий рівень – до гармонійної «Самості» – є процес вивільнення свого внутрішнього «я» зі шкаралупи так ще до кінця і не здоланого егоїзму, жалю до себе тощо… Спроба вивільнитися з цієї шкаралупи самолюбства відбувається у галереї сцен у так зва ному «Магічному театрі». І найглибше проникнення у лабіринти сві тогляду Гаррі Галера відбувається там же. Багато сцен у цьому театрі є не зразу зрозумілими навіть для досвідченого читача. Тож у статті робиться спроба пояснити семантику усіх сцен, у котрі потрапляє протагоніст, та значимість їх для глибшого розуміння як внутрішнього світу Гаррі Галера, так і авторської концепції осо бистості. У спробах детального роз’яснення усіх подій у «Магіч ному театрі» і полягає новизна дослідження.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisher“Гельветика”uk
dc.subject«магічний театр»uk
dc.subjectіндивідуаціяuk
dc.subjectконцепція особистостіuk
dc.subject«біографія душі»uk
dc.subjectархетипиuk
dc.subjectГаррі Галерuk
dc.subjectАнімаuk
dc.subjectТіньuk
dc.subjectПерсонаuk
dc.titleМагічний театр та його семантичне навантаження у романі Германа Гессе «Степовий вовк»uk
dc.title.alternativeMagic theatre and its semantic role in Hermann Hesse’s novel “Steppe wolf”uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри романських мов та зарубіжної літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
219-Текст статті-633-2-10-20220926.pdf313.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.