Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗаболотня, Г.-
dc.date.accessioned2022-12-27T11:11:46Z-
dc.date.available2022-12-27T11:11:46Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationЗаболотня, Г. Політичні процеси українського суспільства у контексті методології дискурсу / Г. Заболотня // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Політологія. Соціологія. Філософія / редкол.: В. Андрущенко, О. Бабкіна, І. Варзар та ін. – Ужгород : Вид-во УжНУ "Говерла", 2012. – Вип. 16. – С. 126–130. – Рез.– англ. – Бібліогр.: с. 130 (13 назв)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46590-
dc.descriptionhttps://drive.google.com/file/d/1Rf-_qigNqQ-xYqb1ImVjiq4sIHyfS27x/view?usp=sharinguk
dc.description.abstractThe article is devoted to the features of discourse measuring of the political processes of Ukrainian society. The author uses discourse analysis to demonstrate the structure and elements of presidential discourse V. Yushchenko, its linguistic manipulation tools, symbols, specific concepts of his speeches. Discourse approach to studying the political space investigates the specifics of political processes and phenomena by analysis of their verbal and nonverbal components such as linguistic matrices, political frame, myths, symbols and sign systems, which become a source and an element of political reality in the minds of their own citizens and world community.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПолітологія. Соціологія. Філософія;-
dc.titleПолітичні процеси українського суспільства у контексті методології дискурсуuk
dc.title.alternativePolitical processes of Ukrainian society: discourse dimensionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Політологія. Соціологія. Філософія Випуск 16 - 2012



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.