Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46948
Название: Багатофакторні моделі обдарованості: до проблеми розуміння природи обдарованості
Авторы: Бартош, Олена Павлівна
Ключевые слова: інтелектуальні здібності, креативність, модель, мотивація, обдарованість
Дата публикации: фев-2022
Библиографическое описание: Бартош О.П. Багатофакторні моделі обдарованості: до проблеми розуміння природи обдарованості. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. № 80, Т.1. С.16−23.
Краткий осмотр (реферат): Тенденції розвитку освітніх систем зумовлюють необхідність трансформації змісту освіти. На сучасному етапі науковці активно вивчають традиційні та інноваційні здобутки розвинених країн світу. Статтю присвячено узагальненню концептуальних моделей обдарованості, які набули зна- чення в дослідженнях обдарованості як вітчизняних, так і зарубіжних науковців. У науковій роз- відці охарактеризовано: трикільцеву модель обдарованості Дж. Рензуллі, згідно з якою обдаро- ваність − це взаємодія між трьома характеристиками: інтелектуальними здібностями, вищими за середні, креативністю та мотивацією до виконання завдання за сприятливих умов навчання; модифіковану модель Д. Фельдх’юсена з такими складниками обдарованості, як: інтелектуальні здібності, вищі за середні, креативність, наполегливість, позитивна «Я − концепція»; модель обдарованості А. Танненбаума, відповідно до якої обдарованість − це взаємодія між п’ятьма харак- теристиками, такими як: загальні та спеціальні здібності, спеціальні характеристики неінтелек- туального характеру, що співвідносяться з конкретною сферою спеціальних здібностей (вольо- вих), стимулююче оточення, що відповідає розвитку цих здібностей (зокрема, родина, школа, друзі тощо), випадкові чинники (опинитися в потрібному місці в потрібний час); теорію множинного інтелекту Г. Гарднера; тріадні моделі обдарованості Р. Стернберг та М. Чіксентміхайї; концеп- туальну модель обдарованості Д. Ейр, яка доводить, що обдарованість – це результат чотирьох складників, виражених у такій моделі: потенціал + сприятливі обставини + підтримка + мотивація = високі досягнення (обдарованість). Виявлено, що загалом обдарованість уявляють як систему, що охоплює такі складники: 1) ядро обдарованості: здібності на рівні, вищому за середній; креа- тивність; спрямованість до певного виду діяльності; 2) чинники, що впливають на рівень прояву (реалізації) основних компонентів ядра обдарованості: спадкові дані, середовище, виховні впливи, досвід виконуваної діяльності, особливості емоційно-вольової сфери, наявність системи ціннос- тей, випадковість.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46948
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Бартош_стаття.pdf531.53 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.