Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47241
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Погорєлова, Зоя Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-26T11:52:01Z | - |
dc.date.available | 2023-01-26T11:52:01Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Погорєлова З. О. Нормотворчі повноваження Президента України: поняття і правова природа / З. О. Погорелова // Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Серія : Право. Випуск 72, частина 1 – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика". 2022. – С. 67-72 | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47241 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена розгляду поняття і правової природи нормотворчих повноважень Президента України через призму розгляду історії становлення інституту президента у світі, залежності ключових характеристик цих повноважень від ролі і статусу президента в державі, співвідношення традиційних сфер відповідальності (зовнішня політика і верховне представництво держави у міжнародних відносинах, національна безпека і оборона) і особливостей, що зумовлені формою правління та поділом влади між законодавчою і виконавчою гілками влади, місцем президента в системі цього розподілу і наділенням його відповідним обсягом завдань і функцій по управлінню державою. Окреслюються наявні у Президента України види повноважень, серед яких виокремлюються внутрішньополітичні, нормотворчі, законодавчі, представницькі, зовнішньополітичні, установчі, контрольні, церемоніальні та інші повноваження. Обґрунтовується значимість і місце серед них нормотворчих повноважень. Досліджується правова природа і взаємозв’язок нормотворчих повноважень з конституційно-правовим статусом Президента України, і слугування їх засобом здійснення державної влади, виключно з метою виконання Президентом України своїх функцій, завдань та повноважень. Розкривається правовий зміст нормотворчих повноважень як повноважень по встановленню, зміні і скасуванню загальнообов’язкових правил поведінки у формі видання нормативних актів Президента України. Обґрунтовується висновок про те, що сутність, значення нормотворчих повноважень, їх роль у реалізації завдань, інших повноважень Президента України зумовлює необхідність їх реалізації у особливій правовій формі, а саме у формі нормотворчої діяльності, що створює можливості формування наукових засад удосконалення правового регулювання нормотворчої діяльності та її подальшого ефективного здійснення. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.subject | Президент України | uk |
dc.subject | нормотворчі повноваження | uk |
dc.subject | нормотворча діяльність | uk |
dc.subject | правова форма нормотворчої діяльності | uk |
dc.subject | нормативні акти Президента України | uk |
dc.title | Нормотворчі повноваження Президента України: поняття і правова природа | uk |
dc.title.alternative | Regulatory authorities of the Рresident of Ukraine: concept and legal nature | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
72_2022.pdf | 526.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.