Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47241
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПогорєлова, Зоя Олександрівна-
dc.date.accessioned2023-01-26T11:52:01Z-
dc.date.available2023-01-26T11:52:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПогорєлова З. О. Нормотворчі повноваження Президента України: поняття і правова природа / З. О. Погорелова // Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Серія : Право. Випуск 72, частина 1 – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика". 2022. – С. 67-72uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47241-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду поняття і правової природи нормотворчих повноважень Президента України через призму розгляду історії становлення інституту президента у світі, залежності ключових характеристик цих повноважень від ролі і статусу президента в державі, співвідношення традиційних сфер відповідальності (зовнішня політика і верховне представництво держави у міжнародних відносинах, національна безпека і оборона) і особливостей, що зумовлені формою правління та поділом влади між законодавчою і виконавчою гілками влади, місцем президента в системі цього розподілу і наділенням його відповідним обсягом завдань і функцій по управлінню державою. Окреслюються наявні у Президента України види повноважень, серед яких виокремлюються внутрішньополітичні, нормотворчі, законодавчі, представницькі, зовнішньополітичні, установчі, контрольні, церемоніальні та інші повноваження. Обґрунтовується значимість і місце серед них нормотворчих повноважень. Досліджується правова природа і взаємозв’язок нормотворчих повноважень з конституційно-правовим статусом Президента України, і слугування їх засобом здійснення державної влади, виключно з метою виконання Президентом України своїх функцій, завдань та повноважень. Розкривається правовий зміст нормотворчих повноважень як повноважень по встановленню, зміні і скасуванню загальнообов’язкових правил поведінки у формі видання нормативних актів Президента України. Обґрунтовується висновок про те, що сутність, значення нормотворчих повноважень, їх роль у реалізації завдань, інших повноважень Президента України зумовлює необхідність їх реалізації у особливій правовій формі, а саме у формі нормотворчої діяльності, що створює можливості формування наукових засад удосконалення правового регулювання нормотворчої діяльності та її подальшого ефективного здійснення.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.subjectПрезидент Україниuk
dc.subjectнормотворчі повноваженняuk
dc.subjectнормотворча діяльністьuk
dc.subjectправова форма нормотворчої діяльностіuk
dc.subjectнормативні акти Президента Україниuk
dc.titleНормотворчі повноваження Президента України: поняття і правова природаuk
dc.title.alternativeRegulatory authorities of the Рresident of Ukraine: concept and legal natureuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
72_2022.pdf526.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.