Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопадич, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2023-01-27T10:46:17Z-
dc.date.available2023-01-27T10:46:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКонцепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2020. Вип. 77. С. 167–171.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47267-
dc.description.abstractУ статті презентована авторська концепція педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Виявлено, що правова підготовка у закладах вищої освіти базується на викладанні дисциплін «Правознавство» та «Основи конституційного права України» чи інтегрованого курсу на їхній основі та іноді доповнюється розділом «Права дитини у світовому контексті». Це не забезпечує майбутнім учителям початкових класів належного рівня готовності до формування правової компетентності молодших школярів. Обґрунтовано поняття педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи як інтегроване особистісне утворення, характерне синтезом знань і навичок, необхідних для успішного здійснення педагогічно-правової діяльності, та спроможності вчителя використовувати фахові знання, вміння і навички для вирішення стандартних і нестандартних педагогічно-правових завдань і проблем. Концептуально розвиток професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи тлумачимо як цілеспрямовану діяльність закладів вищої освіти щодо забезпечення психолого-педагогічної та правознавчої підготовки вчителя початкової школи та реалізації ним особистісно орієнтованої моделі взаємодії з учнями в формуванні правової компетентності учнів. Зміст і форми правознавчої роботи диференціюються залежно від рівня професійної компетентності педагогів; досвіду професійної підготовки фахівців за певними спеціальностями; особистих інтересів, потреб, мотивів діяльності викладачів; віку конкретного педагогічного працівника та стажу його викладацької роботи в навчальному закладі; рівня психологічної готовності до формування правової компетентності учнів тощо. Готовність майбутнього вчителя до формування правової компетентності учнів розглядаємо як достатній рівень сформованості професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи та виокремлюємо низку компонентів готовності (мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та особистісний). Виявлено особливості розвитку професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи. Реалізація концепції передбачає, що підготовка майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів здійснюється за таких умов: формування готовності майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів за компонентами; оновлення змісту професійних знань щодо сутності організації правознавчої діяльності; розробка інноваційних методів і форм організації студентів для усвідомлення важливості формування правової компетентності учнів; використання здобутих знань, набутих умінь і навичок у навчанні в процесі педагогічної практики та майбутньої професійної діяльностіuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherНаціональний педагогічний університет імені М. П. Драгомановаuk
dc.subjectконцепція, розвиток, професійна компетентність, педагогічно-правова компетентність, майбутній учитель, початкова школа, молодші школяріuk
dc.titleКонцепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Попадич стаття.pdf645.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.