Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48479
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Галас, Володимир Іванович | - |
dc.contributor.author | Попович, Терезія Петрівна | - |
dc.contributor.author | Телеп, Юлія Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T18:36:45Z | - |
dc.date.available | 2023-03-06T18:36:45Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Галас В. І., Попович Т. П., Телеп Ю. В. Розуміння обов’язків у концепціях мислителів Давньої Греції. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. № 3. С. 18-20. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48479 | - |
dc.description.abstract | Дану статтю присвячено аналізу правової природи обов’язків у концепціях мислителів Давньої Греції. Автори намагаються осмислити витоки категорії обов’язку, звертаючись до філософської спадщини античних мислителів. Так, предметом дослідження стали погляди Гомера, грецьких софістів, Сократа, Платона та представників філософії стоїцизму. У статті вказано, що на початкових етапах розвитку грецької філософсько-правової думки термін «обов’язок» безпосередньо не визначався, однак, був вплетений у систему моральноетичних уявлень суспільства. Так, автори стверджують, що хоч в часи Гомера не існувало самого терміну «обов’язки», все ж можна простежити його першооснови у морально-етичних та релігійних засадах права, більшою мірою у контексті повноважень органів державної влади. На противагу софістам, Сократ намагається повернути нормам суспільної поведінки ореол святості, у його вчені Божественні основи походження права доповнюються його філософією незмінних абсолютних моральних цінностей, вченням про доброчесність, вірою у пізнавальні властивості людського розуму, які ведуть людину до істинних знань. І хоча категорія «обов’язку» не стала об’єктом дослідження великого мислителя, однак вона входить у систему його незмінних морально-етичних цінностей. У свою чергу, Платон виводить поняття обов’язку зі складної категорії «належного», яка, у свою чергу, корелюється із категорією «справедливості». Відповідно до його уявлень справедливістю власне і є надання кожній людині їй належного. Також автори наголошують, що подальша еволюція системи обов’язків у Платона тісно пов’язана з його вченням про форми держави та концепцією ідеального суспільства. І на сам кінець, автори звертають увагу на концепцію стоїків, що намагались обґрунтувати ідеї, які б пов’язувала обов’язки як соціально та юридично значимі правила поведінки з етичними та моральними максимами. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | обов'язки | uk |
dc.subject | справедливість | uk |
dc.subject | мораль | uk |
dc.subject | Сократ | uk |
dc.subject | Платон | uk |
dc.subject | Давня Греція | uk |
dc.title | Розуміння обов’язків у концепціях мислителів Давньої Греції | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри теорії та історії держави і права |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.