Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50408
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шаповалова, Галина Валентинівна | - |
dc.contributor.author | Шебештян, Ярослава Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Путрашик, Василь Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-09T14:10:37Z | - |
dc.date.available | 2023-04-09T14:10:37Z | - |
dc.date.issued | 2023-04 | - |
dc.identifier.citation | Шаповалова Г., Шебештян Я., Путрашик В. Засади лінгвістичного аналізу медіатексту. Communications and Communicative Technologies. Вип. 23. 2023. С. 41 – 46. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50408 | - |
dc.description.abstract | У статті йдеться про засади лінгвістичного аналізу медіатексту, з’ясовано своєрідність вивчення журналістського твору як центрального поняття підготовки професійного мовця; зосереджено увагу на базових для відповідної методики поняттях (ознаках, одиницях, компонентах та ін.), які є визначальними як для самого процесу вивчення медіатексту, так і для виокремлення різних типів аналізу журналістського твору. У розвідці враховано, що одними з найважливіших в опануванні професійних компетенцій є навички читати – аналізувати – говорити / писати, а текстознавство як навчальний курс і галузь знань має інтегральний характер, логічні структурні зв’язки майже з усіма журналістикознавчими дисциплінами. Найбільш адекватне розуміння медіатексту дає його комплексний аналіз, зокрема культуромовний або структурний (з урахуванням усіх компонентів: тематичного, логіко-поняттєвого, інформаційного, емоційно-експресивного, архітектонічного та ін.). Запропоновані теоретико-практичні розробки можна задіювати під час опанування студентами різних фахових дисциплін, що сприятиме свідомому використанню всіх лінгвально-паралінгвальних засобів текстотворення, а отже, забезпечить і ефективність професійної діяльності. Доведено: багатоаспектне, вдумливе опрацювання медіатексту на підставі методики лінгвістичного аналізу – дієвий інструмент опанування журналістики у вищій школі. Цей підхід апробовано під час вдосконалення освітньої програми в межах міжнародного проєкту Еразмус+ КА2 “Journalism Education for Democracy in Ukraine: Developing Standards, Integrity and Professionalism / DESTIN”, а орієнтація на фундаментальне осмислення медіатворчості, вироблення критичного мислення майбутнього фахівця (що справді є результатом послідовного систематичного читання й аналізу різноманітних журналістських текстів) схвально оцінені й закордонними експертами. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара | uk |
dc.subject | аналіз | uk |
dc.subject | журналістська освіта | uk |
dc.subject | медіатекст | uk |
dc.subject | методика | uk |
dc.subject | одиниці медіатексту | uk |
dc.subject | ознаки медіатексту | uk |
dc.subject | типи аналізу | uk |
dc.title | Засади лінгвістичного аналізу медіатексту | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри журналістики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття_2023.pdf | 287.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.