Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШаповалова, Галина Валентинівна-
dc.contributor.authorШебештян, Ярослава Михайлівна-
dc.contributor.authorПутрашик, Василь Іванович-
dc.date.accessioned2023-04-09T14:10:37Z-
dc.date.available2023-04-09T14:10:37Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.citationШаповалова Г., Шебештян Я., Путрашик В. Засади лінгвістичного аналізу медіатексту. Communications and Communicative Technologies. Вип. 23. 2023. С. 41 – 46.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/50408-
dc.description.abstractУ статті йдеться про засади лінгвістичного аналізу медіатексту, з’ясовано своєрідність вивчення журналістського твору як центрального поняття підготовки професійного мовця; зосереджено увагу на базових для відповідної методики поняттях (ознаках, одиницях, компонентах та ін.), які є визначальними як для самого процесу вивчення медіатексту, так і для виокремлення різних типів аналізу журналістського твору. У розвідці враховано, що одними з найважливіших в опануванні професійних компетенцій є навички читати – аналізувати – говорити / писати, а текстознавство як навчальний курс і галузь знань має інтегральний характер, логічні структурні зв’язки майже з усіма журналістикознавчими дисциплінами. Найбільш адекватне розуміння медіатексту дає його комплексний аналіз, зокрема культуромовний або структурний (з урахуванням усіх компонентів: тематичного, логіко-поняттєвого, інформаційного, емоційно-експресивного, архітектонічного та ін.). Запропоновані теоретико-практичні розробки можна задіювати під час опанування студентами різних фахових дисциплін, що сприятиме свідомому використанню всіх лінгвально-паралінгвальних засобів текстотворення, а отже, забезпечить і ефективність професійної діяльності. Доведено: багатоаспектне, вдумливе опрацювання медіатексту на підставі методики лінгвістичного аналізу – дієвий інструмент опанування журналістики у вищій школі. Цей підхід апробовано під час вдосконалення освітньої програми в межах міжнародного проєкту Еразмус+ КА2 “Journalism Education for Democracy in Ukraine: Developing Standards, Integrity and Professionalism / DESTIN”, а орієнтація на фундаментальне осмислення медіатворчості, вироблення критичного мислення майбутнього фахівця (що справді є результатом послідовного систематичного читання й аналізу різноманітних журналістських текстів) схвально оцінені й закордонними експертами.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherДніпровський національний університет імені Олеся Гончараuk
dc.subjectаналізuk
dc.subjectжурналістська освітаuk
dc.subjectмедіатекстuk
dc.subjectметодикаuk
dc.subjectодиниці медіатекстуuk
dc.subjectознаки медіатекстуuk
dc.subjectтипи аналізуuk
dc.titleЗасади лінгвістичного аналізу медіатекстуuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_2023.pdf287.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.