Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54054
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Філак, Ярослав Феліксович | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:37:02Z | - |
dc.date.available | 2023-09-26T11:37:02Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Філак Я. Ф. Фізична терапія дітей старшого шкільного віку зі зниженим м’язовим тонусом і порушенням постави / Я. Ф. Філак // Сучасні аспекти збереження здоров’я людини : збірник праць ХV Міжнародної міждисциплінарної наук.-практ. конф. / за ред. проф. Т. М. Ганича. – Ужгород : ДВНЗ «УжНУ», 2022. – С. 299-302 | uk |
dc.identifier.issn | 978-617-7825-73-8 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/54054 | - |
dc.description.abstract | We examined 30 adolescents aged 15-16 years, who were found to have postural disorders, had problems with physical development. After a set of physical therapy, there is an improvement in strength endurance of the muscles of the torso, there is a positive dynamics of clinical indicators, normalization of posture. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ДВНЗ «УжНУ» | uk |
dc.subject | scoliotic posture | uk |
dc.subject | adolescents | uk |
dc.subject | therapeutic gymnastics | uk |
dc.subject | massage | uk |
dc.title | Фізична терапія дітей старшого шкільного віку зі зниженим м’язовим тонусом і порушенням постави | uk |
dc.title.alternative | Physical therapy of children of senior school age with reduced muscle tonus and positional disorders | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Сучасні аспекти збереження здоров’я людини : збірник праць ХV Міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ ДІТЕЙ.pdf | 647.55 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Тітулка, зміст.pdf | 821.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.