Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55060
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБулеца, Сібілла Богданівна-
dc.contributor.authorЧепурнов, Вадим Олександрович-
dc.date.accessioned2023-11-09T09:00:45Z-
dc.date.available2023-11-09T09:00:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБулеца С.Б., Чепурнов В.О. "Правове регулювання немайнового права на зображення". Аналітично-порівняльне правознавство №5, 2023. С. 207-214.uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55060-
dc.descriptionМетою статті є дослідження регулювання права на зображення та аналіз його правової природи. Основними завданнями автори ставить перед собою: виявити особливості права на зображення як об’єкта права інтелектуальної власності ; проаналізувати законодавство, яке регулює авторське право на зображення; проаналізувати вітчизняну та міжнародну практику захисту прав на зображення; визначити шляхи захисту права на зображення особи як особистого немайнового права.uk
dc.description.abstractСьогодні образ особистості займає ядро комунікаційного процесу, оскільки він присутній скрізь, і щодня існує велика кількість видів його використання, незалежно від того, сприймався він професійно чи ні, і існує незліченна кількість випадків, де зображення продається та стає предметом торгівлі в обмін на гроші, оскільки право на зображення — це право особи, яка його представляє, протидіяти публікації свого зображення та продавати його, коли це необхідно. Кожна людина має право на зображення, незалежно від того, чи є воно є анонімне чи відоме. Це право регулюється нормами цивільного права, і тому воно відрізняється від авторського права (яке регулюється законом про інтелектуальну власність). У цій статті проаналізовано множинність прав на зображення та класичні конфліктні відносини між правом на власне зображення та авторським правом. Проаналізовано основні механізми правової охорони зображення особи в окремих юрисдикціях, як в рамках цивільно-правової, так і в рамках традиції загального права. Класичний підхід розглядає права на зображення як зовнішнє обмеження авторського права, а тому характеризує відносини між правами на зображення та авторським правом як переважно конфліктні за своєю природою. Тим не менш, можна також зосередитися на збігах між правом на власний імідж і авторським правом, оскільки обидва відносяться до нематеріальних активів, які поєднують в собі як позапатримоніальні, так і патримоніальні інтереси. У цьому відношенні авторське право може слугувати моделлю для можливого створення європейського патримоніального права на власне зображення. Хоча ідея сприяння визнанню або створенню нового права інтелектуальної власності для захисту економічних атрибутів іміджу особи у національних юрисдикціях держав-членів ЄС, натхненна американським правом на публічність, не є новою і висувалася доктринальними колами як у цивільному праві, так і в традиції загального права, нові безмежні реалії поширення і комерціалізації іміджу, а також утвердження надійного захисту для гідні атрибути зображення особи у практиці Європейського суду з прав людини підкреслюють необхідність і можливість конструювання європейського патримоніального права на власне зображення. Унікальний прототип авторського права, що складається з синтезу позапатримоніальних і патримоніальних інтересів, може бути використаний як модель для побудови такого права.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжгородський національний університетuk
dc.subjectавторське право; права на зображення; право на публічність; особистість; зображення; гармонізація з ЄС.uk
dc.titleАналітично-порівняльне правознавствоuk
dc.title.alternativeПравове регулювання немайнового права на зображенняuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри цивільного права та процесу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APP_05_2023_FINAL.pdf5.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.