Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55080
Title: Управління якістю проєктів у готельно-ресторанному бізнесі
Authors: Січка, Іван Іванович
Keywords: якість управління проєктами готельно-ресторанний бізнес результат контроль інструменти
Issue Date: 31-Mar-2023
Publisher: Електронний науково-практичний журнал Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління
Citation: Січка І.І. Управління якістю проєктів у готельно-ресторанному бізнесі. Проблеми сучасних трансформацій: фаховий електронний науково-практичний журнал .2023. Вип.7.
Abstract: У статті досліджено управління якістю проєктів у готельно-ресторанному бізнесі. Зазначено, що управління якістю проєкту – це процес, який розглядає, як проєкт повинен розвиватися, щоб досяг ти бажаної якості результатів. Це вимагає постійного вимірювання якості діяльності та процесів. В управлінні якістю проєкту стандарти встановлюються завчасно, щоб оцінити результати, і по трібно вживати заходів протягом усього проєкту, щоб виправити помилки. У готельно-ресторанному бізнесі кінцевою метою управління якістю проєкту є гарантування результатів, які задовольняють потреби та очікування клієнтів. Виділено три компоненти управління якістю проєкту: планування якості; гарантія якості; контроль якості. Охарактеризовано, що на основі управління якістю проєк ту можна отримати наступні переваги: вищий рівень задоволеності клієнтів, послуги кращої яко сті, підвищена продуктивність, фінансове зростання. Здійснено аналіз інструментів, які можуть підтримувати управління якістю проєкту зважаючи на специфіку готельно-ресторанного бізнесу
The article examines project quality management in the hotel and restaurant business. It is noted that project quality management is a process that considers how the project should develop in order to achieve the desired quality of results. This requires continuous measurement of the quality of activities and processes. One of the methods of effective organization of work within the company is project management. The main task of develop ing and implementing a project in the field of hotel business is to make a profit. To make a profit, the main task of the operation of hotel complexes is the attraction and accommodation of people and the appropriate service of their various needs. Therefore, such buildings must be well designed, equipped with all kinds of necessary com munal facilities and provided with food and guest service systems. The multifunctionality of the designed build ings and the opportunity to relax can attract a large number of guests. In project quality management, standards are set in advance to measure results, and actions must be taken throughout the project to correct errors. In the hotel and restaurant business, the ultimate goal of project quality management is to guarantee results that meet the needs and expectations of customers. Three components of project quality management are identified: qual ity planning; quality assurance; quality control. It is characterized that the following advantages can be obtained on the basis of project quality management: a higher level of customer satisfaction, better quality services, in creased productivity, financial growth. An analysis of tools that can support project quality management, taking into account the specifics of the hotel and restaurant business, was carried out. Among the tools that can sup port project quality management, the following are highlighted: graphs of decision-making programs, affinity dia gram, matrix diagrams, priority matrices, relationship diagrams, network diagram, project management triangle.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55080
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_01_7_2023.pdf253.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.