Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55124
Title: Важливість онбордингу у готельно-ресторанному бізнесі
Authors: Січка, Іван Іванович
Keywords: готельно-ресторанний бізнес онбординг персонал адаптація плинність кадрів
Issue Date: 4-Feb-2022
Publisher: Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал
Citation: СічкаІ.І. Важливість онбордингу у готельно-ресторанному бізнесі . Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал. 2022. Вип .1 (68). С.94-97.
Abstract: У статті охарактеризовано специфіку онбордингу готельно-ресторанного бізнесу. Установлено, що відсутність налагодженої системи адаптації нового працівника зумовлює плинність кадрів. Своєю чергою, персонал у сфері обслуговування є ключовою ланкою ефективного функціонування. Досліджено, що онбординг являє собою процес занурення співробітника в нове робоче середовище. Підкреслено значущість правильно організованої трудової адап тації для подальшої ефективності підприємства. Обґрунтовано, що працівники, які успішно адаптувалися, зможуть досконало засвоїти базу постійних клієнтів, що зумовлює кращий підхід до обслуговування і бездоганний сервіс. Охарактеризовано етапи і форми адаптації персоналу готельно-ресторанних закладів. Згруповано чинники, що визначають негативну та позитивну адаптацію працівників. Наведено рекомендаційні заходи для успішної адаптації персоналу
The article describes the specifics of onboarding of the hotel and restaurant business. From the process of accommodating guests in the institution, the staff influences the first impressions of guests, which can subjectively affect the overall assessment of the company. Thus, we can state that hiring competent employees and adapting them to a new job is a priority for personnel management. It follows that accommodation establishments that seek to provide quality services must pay attention to the processes of recruitment. It is established that the lack of a well-established system of adaptation of a new employee determines the turnover of staff. In turn, service personnel are a key part of effective functioning. The following types of adaptation of new employees are allocated: psychophysiological (physical and mental loadings, level of monotony of work, convenience of a workplace); socio-psychological – the inclusion of the employee in the system of relations of the team with its traditions, norms of life; organizational and administrative – understanding of the management mechanism, economic provides a system of incentives and motives, the condition of remuneration; sanitary and hygienic – labor, production and technological discipline. It has been studied that onboarding is a process of immersing an employee in a new work environment. The following onboarding tasks are highlighted: comfortable start of work; acquaintance with the service process and the structure of the company; getting acquainted with the team and establishing communications; training and involvement in work processes; adaptation; maintenance. The importance of properly organized labor adaptation for further efficiency of the enterprise is emphasized. It is substantiated that employees who have successfully adapted and work will be able to perfectly master the base of regular customers, which leads to a better approach to service and impeccable service. The stages and forms of adaptation of the staff of hotel and restaurant establishments are characterized. The factors that determine the negative and positive adaptation of employees are grouped. Recommendations for successful adaptation of staff are given
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55124
ISSN: ISSN 2522-4751 (PRINT) ISSN 2707-6172 (ONLINE)
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бізнес навігатор Онбординг 2022.pdf292.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.