Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗан, Михайло Петрович-
dc.date.accessioned2023-11-28T10:18:30Z-
dc.date.available2023-11-28T10:18:30Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЗан М.П. Дилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Гілея: науковий вісник. К.: «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 138 (11). Ч. 3. Політичні науки. С. 62–66.uk
dc.identifier.issnISSN 2076–1554-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144-
dc.description.abstractПроаналізовано актуальні проблеми, які пов’язані з захистом мовних прав угорської етнічної громади Закарпатської області в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Автор визначає об’єктивні передумови формування «лінгвістичної автаркії», серед яких – ліберальне законодавство щодо мовних прав національних меншин, довготривале ігнорування з боку держави проблеми навчально–методичного забезпечення білінгвального навчання, відсутність широкого діалогу центральної влади з угорськомовною громадськістю Закарпаття. Зазначається, що прийняття нового Закону України «Про освіту» спричинило бурхливу дискусію в українському суспільстві, викликало дипломатичні непорозуміння між Угорщиною та Україною. Не напередодні, а вже після прийняття Закону відбувається дискусія щодо перспектив реформування змісту угорськомовної освіти. Через тривалий «втрачений час» складається досить складний формат взаємодії угорськомовної громадськості та освітніх державних інституцій, зокрема Міністерства освіти і науки України. Автор констатує, що для оптимального врегулювання мовної проблеми на Закарпатті необхідним є: 1) продовження консультацій між представниками влади та громадянського суспільства; 2) розробка державного стандарту вивчення української мови в угорськомовних навчальний закладах для трьох рівнів шкільної освіти; 3) вдосконалення білінгвальної освітньої методики через залучення молодих фахівців; 4) забезпечення тривалого (10–12 років) перехідного періоду в школах з угорською мовою викладання із повноцінними бюджетними асигнуваннями задля забезпечення реалізації Концепції «Нова українська школа».uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво "Гілея"uk
dc.subjectЕтнополітологія, національні меншиниuk
dc.subjectУгорці, етнічна громада, національна меншина, Закарпаття, мовні права, Закон України «Про освіту».uk
dc.titleДилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту»uk
dc.title.alternativeDILEMMA OF LINGUISTIC RIGHTS PROTECTION OF THE HUNGARIAN ETHNIC COMMUNITY OF TRANSCARPATHIA IN THE CONTEXT OF ADOPTION OF THE NEW LAW OF UKRAINE «ON EDUCATION»uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зан М._Дилеми мовної політики_2018.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.