Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Зан, Михайло Петрович | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-28T10:18:30Z | - |
dc.date.available | 2023-11-28T10:18:30Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Зан М.П. Дилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Гілея: науковий вісник. К.: «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 138 (11). Ч. 3. Політичні науки. С. 62–66. | uk |
dc.identifier.issn | ISSN 2076–1554 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56144 | - |
dc.description.abstract | Проаналізовано актуальні проблеми, які пов’язані з захистом мовних прав угорської етнічної громади Закарпатської області в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту». Автор визначає об’єктивні передумови формування «лінгвістичної автаркії», серед яких – ліберальне законодавство щодо мовних прав національних меншин, довготривале ігнорування з боку держави проблеми навчально–методичного забезпечення білінгвального навчання, відсутність широкого діалогу центральної влади з угорськомовною громадськістю Закарпаття. Зазначається, що прийняття нового Закону України «Про освіту» спричинило бурхливу дискусію в українському суспільстві, викликало дипломатичні непорозуміння між Угорщиною та Україною. Не напередодні, а вже після прийняття Закону відбувається дискусія щодо перспектив реформування змісту угорськомовної освіти. Через тривалий «втрачений час» складається досить складний формат взаємодії угорськомовної громадськості та освітніх державних інституцій, зокрема Міністерства освіти і науки України. Автор констатує, що для оптимального врегулювання мовної проблеми на Закарпатті необхідним є: 1) продовження консультацій між представниками влади та громадянського суспільства; 2) розробка державного стандарту вивчення української мови в угорськомовних навчальний закладах для трьох рівнів шкільної освіти; 3) вдосконалення білінгвальної освітньої методики через залучення молодих фахівців; 4) забезпечення тривалого (10–12 років) перехідного періоду в школах з угорською мовою викладання із повноцінними бюджетними асигнуваннями задля забезпечення реалізації Концепції «Нова українська школа». | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво "Гілея" | uk |
dc.subject | Етнополітологія, національні меншини | uk |
dc.subject | Угорці, етнічна громада, національна меншина, Закарпаття, мовні права, Закон України «Про освіту». | uk |
dc.title | Дилема захисту мовних прав угорської етнічної громади Закарпаття в контексті прийняття нового Закону України «Про освіту» | uk |
dc.title.alternative | DILEMMA OF LINGUISTIC RIGHTS PROTECTION OF THE HUNGARIAN ETHNIC COMMUNITY OF TRANSCARPATHIA IN THE CONTEXT OF ADOPTION OF THE NEW LAW OF UKRAINE «ON EDUCATION» | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри політології і державного управління |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Зан М._Дилеми мовної політики_2018.pdf | 3.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.