Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56422
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗан, Михайло Петрович-
dc.date.accessioned2023-12-03T16:13:02Z-
dc.date.available2023-12-03T16:13:02Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationЗан М.П. Розвиток демократії та етнічні процеси в Україні (на прикладі Закарпаття). Розвиток демократії та демократична освіта в Україні: Матеріали II міжнародної наукової конференції (Одеса, 24-26 травня 2002 р.) / Укладач Л. Марголіна; Канад.-укр. проект «Демократична освіта», М-во освіти і науки України, Ін-т вищої освіти АПН України, Одеська національна юридична академія. К.: Ай Бі, 2003. С. 135–150.uk
dc.identifier.isbn996-96198-1-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56422-
dc.description.abstractФактичний матеріал, наведений у статті дає підстави автору твердити наступне: 1) існує паритет етнонаціонального обличчя та соціально-економічних мотивацій еміграційних потоків населення краю. З іншого боку, статистика фіксує імміграційний приріст з числа українців з країн СНД, інших регіонів України. Еміграція українців має переважно трудовий характер. Відповідно, маємо підстави твердити, що результати Всеукраїнського перепису 2001 р. засвідчать зменшення числа угорців, росіян, німців, євреїв краю та збільшення українців області в абсолютних числах та у відсотковому відношенні; 2) проблема політичного русинства в умовах української державності продовжувала за інерцією домагань неокомуністичної еліти знаходитись в центрі етнополітичної арени краю. Однак, починаючи із другої половини 1990-х рр. фактично виявилася нежиттєздатність цієї ідеї. Протиречивими виявилися українсько-угорські стосунки через встановлення символічного пам’ятного знаку угорців на українській території (Верецький перевал); 3) процес демократизації найбільш повно відобразився на етнокультурній складовій етнічних процесів на Закарпатті. Поступово формуєтья вдосконалена система рідномовної освіти, чисельні національно-культурні товариства стали генераторами етнокультурного ренесансу. Засоби масової інформації висвітлюють соціально-культурне життя національних меншин. Єдиний в Україні Центр культур національних меншин із 1999 р. проводить роботу по координації загального процесу етнокультурного відродження; 4) за роки становлення української державності на теренах Закарпаття поступово формується нове покоління українців, представників національних меншин. Воно продукує нову систему етнокультурних цінностей власної етнічної та національної/громадянської культури. Фактор незалежності України, таким чином, є системоутворюючим чинником подібного modus vivendi.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisher"Ай Бі" (м. Київ); Канад.-укр. проект «Демократична освіта», М-во освіти і науки України, Ін-т вищої освіти АПН України, Одеська національна юридична академіяuk
dc.relation.ispartofseriesРозвиток демократії та демократична освіта в Україні;Матеріали II міжнародної наукової конференції-
dc.subjectЕтнічні процеси на Закарпаттіuk
dc.subjectДемократіяuk
dc.subjectЕтнічні меншиниuk
dc.subjectЕтнодемографічні трансформаціїuk
dc.subjectЕтнополітичні процесиuk
dc.subjectЕтнокультурні зміниuk
dc.subjectЕтнічна самоідентифіціяuk
dc.subjectПолітичне русинствоuk
dc.titleРозвиток демократії та етнічні процеси в Україні (на прикладі Закарпаття)uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Зан М._Проєкт Демократична освіта_Київ_2003.pdf919.54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.