Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56442
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Зан, Михайло Петрович | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-04T05:20:09Z | - |
dc.date.available | 2023-12-04T05:20:09Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Зан М. Особливості політичного представництва міноритарних етнічних груп у країнах Центрально-Східної Європи: досвід для України. Інформаційний бюлетень № 40-41 Управління національностей та релігій Департаменту культури, національностей та релігій облдержадміністрації – Закарпатської військової адміністрації та Центру культур національних меншин Закарпаття. Ужгород: ТОВ «РІК-У», 2022. С. 24–47. | uk |
dc.identifier.other | УДК 323.11(477.87) І-74 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56442 | - |
dc.description | Опубліковані тези до статті виголошені на науково-практичному дискурсі «Концептуальні підходи до реформування законодавства про національні меншини у процесі підготовки України до вступу в Європейський Союз: аналіз, оцінки» (Центр культур національних меншин Закарпаття, 10 листопада 2022 року). | uk |
dc.description.abstract | По-перше, в проаналізованих автором чотирьох країнах Центрально-Східної Європи на законодавчому рівні чітко розмежовані корінні етнічні групи меншин і групи іммігрантів, яких не наділяють правами, подібними до прав національних меншин, як це має місце в Україні. Зокрема, в Польщі представлені 9 національних меншин, 4 етнічні меншини та 1 мовна меншина. В Угорщині – 13 корінних національних меншин. У Словацькій Республіці захищено мовні права 9-ти етнічних громад, водночас розподіляються бюджетні кошти для розвитку культури 13-ти національних меншин країни. Румунія на офіційному рівні визнає 20 національних меншин, організації яких представлені на рівні вищого законодавчого органу держави. Зауважимо, що в Словаччині, Угорщині та Румунії повноцінним суб’єктом етнополітики поряд із українською національною меншиною виступають карпатські русини, а в Польщі – етнічна меншина лемків. По-друге, в усіх розглянутих чотирьох національних case studies використовується власна модель етнополітичного менеджменту, яка дозволяє позитивно дискримінувати міноритарні етнічні групи й включати їх у політику та громадянське суспільство. Зокрема, Румунія презентує парламенську модель політичного представництва національних меншин, Угорщина – субсидіарну модель самоврядування етнічних громад, Словацька Республіка – соціально-культурну модель репрезентації інтересів етнічних груп, Республіка Польща – культурно-представницьку модель етнополітичного менеджменту. По-третє, наближаючи до реальної мети свій євроатлантичний вибір, Українська держава так чи інакше повинна не лише декларувати рівноправний статус усіх етнічних громад у країні, але виробити механізм забезпечення їх прав, які мають бути чітко змодельовані в своєрідній «дорожній карті» етнополітичного менеджменту держави. Йдеться про відхід від декларативної пострадянської, транзитно-лібералізованої моделі етнополітики. Враховуючи досвід інституційних і діяльнісних векторів етнополітики сусідніх країн Центрально-Східної Європи, можна рекомендаційно зауважити, що Україні в найближчій перспективі необхідно забезпечити чітку нормативно-правову основу етнонаціональної політики з відповідною Концепцією державної етнонаціональної політики, оновленим Законом «Про національні меншини в Україні», оптимально відредагованим мовним і освітнім, партійним і виборчим законодавством. Із урахуванням результатів проведеного перепису населення необхідно переглянути методологічно застарілий етнографічний концепт щодо ідентичності карпатських русинів. У контексті словацького етнополітичного досвіду варто підійти до врегулювання «ромського питання». Вітчизняний законодавець має переглянути норму про доцільність партійно-політичної структуризації етнічних меншин на регіональному рівні поліетнічних областей України. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ТОВ «РІК-У» (м. Ужгород) | uk |
dc.subject | Міноритарні етнічні групи | uk |
dc.subject | Політичне представництво | uk |
dc.subject | Етнополітичний менеджмент | uk |
dc.subject | Республіка Польща | uk |
dc.subject | Словацька Республіка | uk |
dc.subject | Угорщина | uk |
dc.subject | Румунія | uk |
dc.subject | Україна | uk |
dc.title | Особливості політичного представництва міноритарних етнічних груп у країнах Центрально-Східної Європи: досвід для України | uk |
dc.title.alternative | Peculiarities of political representation of minority ethnic groups in the countries of Central and Eastern Europe: experience for Ukraine | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Тези до статті | uk |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри політології і державного управління |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Зан М._тези (10.11.2022).pdf | 542.72 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.