Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56442
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЗан, Михайло Петрович-
dc.date.accessioned2023-12-04T05:20:09Z-
dc.date.available2023-12-04T05:20:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЗан М. Особливості політичного представництва міноритарних етнічних груп у країнах Центрально-Східної Європи: досвід для України. Інформаційний бюлетень № 40-41 Управління національностей та релігій Департаменту культури, національностей та релігій облдержадміністрації – Закарпатської військової адміністрації та Центру культур національних меншин Закарпаття. Ужгород: ТОВ «РІК-У», 2022. С. 24–47.uk
dc.identifier.otherУДК 323.11(477.87) І-74-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56442-
dc.descriptionОпубліковані тези до статті виголошені на науково-практичному дискурсі «Концептуальні підходи до реформування законодавства про національні меншини у процесі підготовки України до вступу в Європейський Союз: аналіз, оцінки» (Центр культур національних меншин Закарпаття, 10 листопада 2022 року).uk
dc.description.abstractПо-перше, в проаналізованих автором чотирьох країнах Центрально-Східної Європи на законодавчому рівні чітко розмежовані корінні етнічні групи меншин і групи іммігрантів, яких не наділяють правами, подібними до прав національних меншин, як це має місце в Україні. Зокрема, в Польщі представлені 9 національних меншин, 4 етнічні меншини та 1 мовна меншина. В Угорщині – 13 корінних національних меншин. У Словацькій Республіці захищено мовні права 9-ти етнічних громад, водночас розподіляються бюджетні кошти для розвитку культури 13-ти національних меншин країни. Румунія на офіційному рівні визнає 20 національних меншин, організації яких представлені на рівні вищого законодавчого органу держави. Зауважимо, що в Словаччині, Угорщині та Румунії повноцінним суб’єктом етнополітики поряд із українською національною меншиною виступають карпатські русини, а в Польщі – етнічна меншина лемків. По-друге, в усіх розглянутих чотирьох національних case studies використовується власна модель етнополітичного менеджменту, яка дозволяє позитивно дискримінувати міноритарні етнічні групи й включати їх у політику та громадянське суспільство. Зокрема, Румунія презентує парламенську модель політичного представництва національних меншин, Угорщина – субсидіарну модель самоврядування етнічних громад, Словацька Республіка – соціально-культурну модель репрезентації інтересів етнічних груп, Республіка Польща – культурно-представницьку модель етнополітичного менеджменту. По-третє, наближаючи до реальної мети свій євроатлантичний вибір, Українська держава так чи інакше повинна не лише декларувати рівноправний статус усіх етнічних громад у країні, але виробити механізм забезпечення їх прав, які мають бути чітко змодельовані в своєрідній «дорожній карті» етнополітичного менеджменту держави. Йдеться про відхід від декларативної пострадянської, транзитно-лібералізованої моделі етнополітики. Враховуючи досвід інституційних і діяльнісних векторів етнополітики сусідніх країн Центрально-Східної Європи, можна рекомендаційно зауважити, що Україні в найближчій перспективі необхідно забезпечити чітку нормативно-правову основу етнонаціональної політики з відповідною Концепцією державної етнонаціональної політики, оновленим Законом «Про національні меншини в Україні», оптимально відредагованим мовним і освітнім, партійним і виборчим законодавством. Із урахуванням результатів проведеного перепису населення необхідно переглянути методологічно застарілий етнографічний концепт щодо ідентичності карпатських русинів. У контексті словацького етнополітичного досвіду варто підійти до врегулювання «ромського питання». Вітчизняний законодавець має переглянути норму про доцільність партійно-політичної структуризації етнічних меншин на регіональному рівні поліетнічних областей України.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТОВ «РІК-У» (м. Ужгород)uk
dc.subjectМіноритарні етнічні групиuk
dc.subjectПолітичне представництвоuk
dc.subjectЕтнополітичний менеджментuk
dc.subjectРеспубліка Польщаuk
dc.subjectСловацька Республікаuk
dc.subjectУгорщинаuk
dc.subjectРумуніяuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.titleОсобливості політичного представництва міноритарних етнічних груп у країнах Центрально-Східної Європи: досвід для Україниuk
dc.title.alternativePeculiarities of political representation of minority ethnic groups in the countries of Central and Eastern Europe: experience for Ukraineuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeТези до статтіuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Зан М._тези (10.11.2022).pdf542.72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.