Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСередюк, Л. А.-
dc.date.accessioned2024-01-10T16:39:16Z-
dc.date.available2024-01-10T16:39:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСередюк, Л. А. Застосування інформаційних технологій як інноваційний підхід до вивчення німецької мови / Л. А. Середюк // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2018. – Т. 2, Вип. 3. – С. 44–48. – Рез. укр., рос., анл. – Бібліогр: с. 48 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0390-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57389-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню інформаційно-комунікаційних технологій на предмет використання на заняттях з іноземної мови. У статті проаналізовано важливість та актуальність застосування комп'ютерних інноваційних технологій у процесі вивчення німецької мови. Використання інформаційних технологій дозволяє стимулювати процес навчання, покращити сприйняття матеріалу, систематизувати набуті знання та мотивувати до подальшої роботи. Комп'ютер є помічником у розробленні уроку німецької мови, за допомогою якого вчитель може створювати оригінальні навчальні матеріали, які мотивують і націлюють учнів на успішний результат. Також застосування технічних засобів дає змогу створити атмосферу «автентичного» мовного середовища і розвинути «сприйняття» іноземної мови з її інтонацією, мовними структурами, кліше та ін.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the research of use of the information and communication technologies on lessons in a foreign language. The author analyzes the importance and relevance of applications of the computer innovative technologies in the process of studying the German language. For the last ten years using a computer for study became a vital part of educational curriculum in the secondary schools and higher educational establishments in the whole world. The use of multimedia in language teaching is also relevant as the policy of educational systems in the field of language learning is directed not only on the learning of as many languages as possible but also on the development of skills that enable the young people to be mobile and informed. One of the means that transforms the study of the German language into a living and creative process is the use of computer technology in teacher's teaching activities. Computer is a teacher’s assistant by the planning of a lesson. With the help of the computer the teacher can create original teaching materials that will motivate and target the students to the successful outcome. Computer innovative technologies in the process of studying the German language.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk
dc.subjectінтернет-технологіїuk
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk
dc.subjectінформаційна компетенціяuk
dc.subjectмультимедійністьuk
dc.subjectinformation and communication technologiesuk
dc.subjectInternet technologiesuk
dc.subjectcommunicative competenceuk
dc.subjectinformation competenceuk
dc.subjectmultimediauk
dc.titleЗастосування інформаційних технологій як інноваційний підхід до вивчення німецької мовиuk
dc.title.alternativeApplication of the information technologies as an innovative approach to the study of the German languageuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 3 Том 2 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.pdf205.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.