Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБовтрук, Алла Георгіївна-
dc.contributor.authorМєняйлов, Сергій Миколайович-
dc.contributor.authorСліпухіна, Ірина Андріївна-
dc.date.accessioned2015-01-29T09:19:41Z-
dc.date.available2015-01-29T09:19:41Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationБовтрук, А. Г. Шляхи підвищення мотивації до навчання фізики у вищій школі [Текст] / А. Г. Бовтрук, С. М. Мєняйлов, І. А. Сліпухіна // Науковий вісник Ужгородського університету. – Ужгород, 2011. – Вип.22. – С.17-19.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/591-
dc.descriptionThe ways of creation and development of the subject motivation to physics study in the technical higher school in conditions of humanization of education have been considered in the article. It has been offered to use indirect motives for increasing the cognitive interest to the subject during supervision of self-studying of students; the results of the work have been presented. Key words: cognitive interest, subject motivation, design activity, the social-personal approach.uk
dc.description.abstractУ статті проведено аналіз шляхів створення та розвитку предметної мотивації до навчання фізики у вищих технічних навчальних закладах в умовах гуманізації освіти. Запропоно- вано використовувати опосередковані мотиви для підвищення пізнавального інтересу до предмету під час організації та ке- рування самостійною роботою студентів, наведено конкретні результати такої роботи. Ключові слова: пізнавальний інтерес, предметна мотивація, проектна діяльність, соціально-особистісний підхід.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпізнавальний інтересuk
dc.subjectпредметна мотиваціяuk
dc.subjectпроектна діяльністьuk
dc.subjectсоціально-особистісний підхідuk
dc.titleШляхи підвищення мотивації до навчання фізики у вищій школіuk
dc.title.alternativeWays of increasing motivati on to physics study in a higher schooluk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2011 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 22



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.