Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59344
Title: Асортиментні концепції в системі збуту підприємств
Other Titles: Assortment concepts in the sales system of enterprises
Authors: Молнар, Олександр Сергійович
Ільченко, Олексій Юрійович
Головей, Василь Васильович
Keywords: підприємство, товарна продукція, збут, маркетинг, ринок, конкурентоспроможність, інформація, інновації, товар, споживач, enterprise, commodity products, sales, marketing, market, competitiveness, information, innovations, product, consumer
Issue Date: 2023
Citation: Молнар О.С., Ільченко О.Ю., Головей В.В. Асортиментні концепції в системі збуту підприємств. Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць Вип. 1 (260). С. 93–97.
Series/Report no.: Формування ринкових відносин в Україні;
Abstract: Предметом дослідження є асортиментні концепції в системі збуту підприємств. Метою дослідження є визначити асортиментну концепцію між господарюючим суб’єктом і рин- ком на певний часовий період та напрями виробничо–господарської діяльності на підприємстві. Методи дослідження. У роботі використані діалектичний метод наукового пізнання, метод аналізу і синтезу, порівняльний метод, метод узагальнення даних. Результати роботи. У статті визначені основні напрями процесу ухвалення рішення по нових групах товарів з асортиментного переліку. Наведена стратегія диференціювання товарів. Окрес- лені проблеми, пов’язані з технологією нової продукції. Розглянуті асортиментна концепція між го- сподарюючим суб’єктом і ринком на певний часовий період та напрями виробничо–господарської діяльності на підприємстві. Висновки. Впровадження асортиментних концепцій і програм на підприємствах можна розгля- дати як основу підвищення ефективності системи збуту продукції підприємств. На підприємствах особливу увагу приділяють факторам забезпечення збалансованості попиту та пропозиції, враху- ванні потреб ринку при формуванні виробничих програм. У реальних умовах переваги споживачів вимагають орієнтації виробників на більш дрібні ніші ринку, застосовуючи при цьому стратегію ди- ференціації товарів. У зв’язку із цим комерційні служби підприємств намагаються цілеспрямовано досягти сильних позицій на більш дрібних нішах ринку. Асортиментна концепція припускає вза- ємодію систем управління виробництвом і збутом при формуванні структури товарної пропозиції. Служба збуту підприємства має розробляти концепцію взаємодії між господарюючим суб’єктом і ринком на певний часовий період. Ця концепція містить: інформацію про тенденції розвитку попиту на певні товари; переваги споживачів; проблеми розвитку виробництва; забезпечення необхідних виробничих потужностей під даний товар; матеріальні і фінансові ресурси; визначення структури асортиментів (за групами, моделями, артикулами тощо); договірні зобов’язання; якість товарів; ці- нову політику тощо.
The subject of the study is assortment concepts in the sales system of enterprises. The purpose of the research is to determine the assortment concept between the business entity and the market for a certain period of time and directions of production and economic activity at the enterprise. Research methods. The work uses the dialectical method of scientific knowledge, the method of analysis and synthesis, the comparative method, and the method of summarizing data. Work results. The paper defines the main directions of the decision–making process for new groups of goods from the assortment list. The strategy of product differentiation is presented. The problems related to the technology of new products are outlined. The assortment concept between the business entity and the market for a certain time period and directions of production and economic activity at the enterprise are considered. Conclusions. The implementation of assortment concepts and programs at enterprises can be considered as the basis for increasing the efficiency of the enterprise’s product sales system. At enterprises, special attention is paid to the factors of ensuring the balance of demand and supply, taking into account the needs of the market when production programs are forming. In real conditions, consumer preferences require manufacturers to focus on smaller market niches, while applying a product differentiation strategy. In this regard, the commercial services of enterprises are purposefully trying to achieve strong positions in smaller market niches. The assortment concept assumes the interaction of production and sales management systems in forming the structure of the product offering. The sales service of the enterprise must develop a concept of interaction between the business entity and the market for a certain period of time. This concept contains: information about trends in the development of demand for certain goods; consumer preferences; production development problems; ensuring the necessary production capacity for this product; material and financial resources; determination of the structure of assortments (by groups, models, article numbers, etc.); contractual obligations; quality of goods; price policy, etc.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59344
Appears in Collections:500Наукові публікації кафедри економіки, підприємництва та торгівлі

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93-97.pdf184.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.