Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59428
Title: Діагностика проблем збутової політики підприємств в умовах ринкового функціонування
Other Titles: Diagnosis of the problems of the sales policy of enterprises in the conditions of market functioning
Authors: Молнар, Олександр Сергійович
Кошута, Віолетта Віталіївна
Богдан, Євгенія Василівна
Keywords: підприємство, збут, інформація, маркетинг, ринок, ефективність, інновації, конкурентоспроможність, фінанси, споживачі, enterprise, sales, information, marketing, market, efficiency, innovation, competitiveness, finance, consumers
Issue Date: 2023
Citation: Молнар О.С., Кошута В.В., Богдан Є.В. Діагностика проблеми збутової політики підприємств в умовах ринкового функціонування. Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць. 2023. Вип. 7-8 (266-267). С. 124–128.
Series/Report no.: Формування ринкових відносин в Україні;
Abstract: Предметом дослідження є діагностика проблем збутової політики підприємств в умовах рин- кового функціонування. Метою дослідження є проведення діагностики збутової політики підприємств в умовах ринко- вого функціонування. Методи дослідження. У роботі використані діалектичний метод наукового пізнання, метод аналізу і синтезу, порівняльний метод, метод узагальнення даних. Результати роботи. У статті проведено аналіз збутової політики підприємств економічно роз- винутих країн у порівнянні з реаліями збутової діяльності українських підприємств. Наведені різні рівні процесу управління збутом. Окреслені показники планування збутової діяльності. Визначено, що прогноз збуту є основою всієї системи планування на підприємстві, за допомогою якої буду- ється виробнича програма, приймаються рішення про інвестиції, джерела постачання і т.п. Висновки. Пристосування діяльності вітчизняних підприємств до вимог ринкової економіки пе- редбачає використання принципово нових форм та методів збутової політики, чітке визначення ці- лей збуту, їх адаптацію до загальних цілей підприємства, планування збутової діяльності. Визначено, що прогноз збуту є основою всієї системи планування на підприємстві, за допомогою якого роз- робляється виробнича програма, приймаються рішення про інвестиції, джерела постачання тощо. Розробка прогнозу являє собою комплексну задачу, вирішення якої здійснюється на зіставленні по- переднього аналізу ринків збуту, їх кон’юнктури та виробничо–збутових можливостей підприємства. Для підприємств головним завданням є підвищення ефективності системи збуту через розширення кількості споживачів продукції, збільшення обсягів її реалізації, знаходження нових ринків збуту та підвищення своєї частки на традиційних ринках, створення та закріплення в споживачів лояльного ставлення до торгівельної марки, постійне підвищення престижу підприємства.
The subject of the study is the diagnosis of the problems of the sales policy of enterprises in the conditions of market functioning. The purpose of the study is to diagnose the sales policy of enterprises in the conditions of market functioning. Research methods. The work uses the dialectical method of scientific knowledge, the method of analysis and synthesis, the comparative method, and the method of summarizing data. Work results. In the article the analysis of the sales policy of enterprises of economically developed countries in comparison with the realities of the sales activity of Ukrainian enterprises was carried out. Various levels of the sales management process are given. The indicators of sales activity planning are outlined. It was determined that the sales forecast is the basis of the entire planning system at the enterprise, with the help of which the production program is built, decisions about investments, sources of supply, etc. are made. Conclusions. Adapting the activities of domestic enterprises to the requirements of the market конкуренeconomy involves the use of fundamentally new forms and methods of sales policy, a clear definition of sales goals, their adaptation to the general goals of the enterprise, planning of sales activities. It was determined that the sales forecast is the basis of the entire planning system at the enterprise, with the help of which the production program is developed, decisions about investments, sources of supply, etc. are made. The development of the forecast is a complex task, the solution of which is carried out by comparing the preliminary analysis of sales markets, their conjuncture and the production and sales capabilities of the enterprise. For enterprises, the main task is to increase the efficiency of the sales system by expanding the number of consumers of the product, increasing the volume of its sales, finding new sales markets and increasing its share in traditional markets, creating and consolidating a loyal attitude to the brand among consumers, and constantly increasing the prestige of the company.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59428
Appears in Collections:500Наукові публікації кафедри економіки, підприємництва та торгівлі

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124-128.pdf163.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.