Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60273
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКоваль, Н. О.-
dc.date.accessioned2024-03-25T06:04:29Z-
dc.date.available2024-03-25T06:04:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКоваль, Н. О. Засоби просодичного оформлення американських лекцій як показник культури мовця / Н. О. Коваль // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), А. І. Девіцька, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Т. 1, вип. 14. – С. 131–137. – Бібліогр.: с. 136–137 (31 назва); рез. укр., англ.uk
dc.identifier.issn2663-4880-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60273-
dc.description.abstractЦе дослідження належить до галузі соціофонетики та стосується акустичних особливостей мови, які корелюють із реальним соціальним контекстом. Метою статті є визначення просодичних засобів акцентної реалізації інформаційних центрів на вибірці американських лекцій. Під акцентуацією, або акцентним виділенням, в даній роботі розуміється реалізація ритмічної структури слова в потоці мовлення за допомогою посилення одного складу або складів за рахунок сукупності акустичних параметрів, характерних для даної мови. Основним матеріалом дослідження слугували 30 аудіо записів лекцій на філологічну тематику Френка Тріплетта. Лекція є матеріалом, що адекватний меті дослідження. Оскільки будь-яка лекція є в тій чи іншій мірі продуманою, а також переслідує цілком конкретні цілі, то використання усіх рівнів мовної структури є цілеспрямованим, свідомим та закономірним. Оскільки аналізовані лекції вимовляються перед аудиторією без опори на письмовий текст, цілком очевидно, що їх слід віднести до спонтанного монологічного мовлення. Відповідно до традиції композиційного членування лекції, в кожній із вивчених лекцій було виділено такі композиційні частини: вступ, основна частина та висновок. Аудиторами виступали носії мови, освічені американці, які викладають англійську на мовних курсах. Зважаючи на завдання дослідження, аудиторам було запропоновано: 1) виділити із записаних фрагментів відрізки, в яких реалізуються основні ознаки вступної, основної та заключної частин лекцій; 2) визначити інтонаційну структуру записаних текстових відрізків; 3) визначити акцентні інформаційні центри; 4) описати специфіку використання просодичних способів акцентуації інформаційних центрів. Крім перцептивного аналізу (аудіювання), в процесі роботи з матеріалом проводився короткий лексико-граматичний аналіз мовного оформлення досліджуваних лекцій. Отже, під час дослідження автор дійшов до певних висновків: американські лекції характеризуються рідкісним використанням емфатичних центрів, монотонним темпом та нечітким просодичним акцентуванням реалізації інформаційних центрів.uk
dc.description.abstractThis study relates to the field of sociophonetics and deals with those acoustic peculiarities of speech that correlate with the real social context. The purpose of the article is to identify the prosodic means of accentuation of information centers on the sample of American lectures. By accentuation, or accent realization, in this work is understood the implementation of the rhythmic structure of the word in the flow of speech by amplifying one syllable or syllables due to the set of language’s acoustic parameters. The main research material was 30 audio recordings of lectures on philological topics made by Frank Triplett. Lectures are adequate to the purpose of the research. Since any lecture is thought-out to one degree or another and also pursues very specific goals, the use of all levels of the language structure is purposeful, conscious and natural. Since the analyzed lectures are spoken to the audience without relying on the written text, it is quite obvious that lectures should be attributed to spontaneous monologue speech. In accordance with the tradition of lecture’s composition, the following compositional parts were distinguished in each of the studied lectures: introduction, main part and conclusion. The speakers were educated native Americans who teach English in language courses. Based on the objectives of the study, the auditors were asked to: 1) isolate from the recorded fragments segments in which the main features of the introduction, main and final parts of the lectures are realized; 2) determine the intonation structure of the recorded text segments; 3) identify focal points of information; 4) describe the specifics due to prosodic methods of accentuation of information centers. In addition to perceptual analysis (listening), in the course of work, the author conducted a short lexico-grammatical analysis of the studied lectures’ prosody. In the course of the research, the author arrived at certain conclusions: American lectures are characterized by rare use of emphatic centers, monotonous tempo and indistinct prosodic accent realization of the information centers.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectсоціофонетикаuk
dc.subjectпросодіяuk
dc.subjectінформаційна структураuk
dc.subjectлекціяuk
dc.subjectвступuk
dc.subjectосновна композиційна частинаuk
dc.subjectзакінченняuk
dc.subjectемфатичний центрuk
dc.subjectsociophoneticsuk
dc.subjectprosodyuk
dc.subjectinformation structureuk
dc.subjectlectureuk
dc.subjectintroductionuk
dc.subjectmain partuk
dc.subjectconclusionuk
dc.subjectemphatic centeruk
dc.titleЗасоби просодичного оформлення американських лекцій як показник культури мовцяuk
dc.title.alternativeMethods of prosodic realization of American lectures as an indicator of speech cultureuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2020 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 14 (Том 1)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЗАСОБИ ПРОСОДИЧНОГО ОФОРМЛЕННЯ АМЕРИКАНСЬКИХ ЛЕКЦІЙ.pdf397.7 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.